"אפליה בוטה"

כוחות משטרה וצבא הורסים בתים ביצהר

כוחות משטרה ומשמר הגבול, יחד עם פקחי המנהל האזרחי, פשטו הבוקר על הישוב יצהר בשומרון והחלו בהריסת מבנים בשכונת קומי אורי ובשכונת תקומה שבישוב. צפו בתיעוד (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילומים: באדיבות הקול היהודי)

כוחות משטרה ומשמר הגבול, יחד עם פקחי המנהל האזרחי, פושטים בשעה זו (רביעי), על הישוב יצהר בשומרון. הכוחות החלו בהריסת מבנים בשכונת קומי אורי ובשכונת תקומה שבישוב. מדובר על מבנים בהם מתגוררות משפחות עם ילדיהם.

תושב השכונה נעצר בידי כוחות המשטרה, כאשר הם מותירים את אשתו, בחודש התשיעי להריונה, יחד עם ילדיהם הנוספים, בבית העומד להריסה.

השוטרים מונעים תנועה בחלקים מהישוב ואף מונעים מתושבי המקום ללכת למקום עבודתם.

עו"ד חנמאל דורפמן המייצג את התושבים, דורש לעצור את מחטף ההרס עד להחלטה אחרת. עוד לפנות בוקר עם הגעת הכוחות ליצהר הוציא עו"ד דורפמן מכתב בהול למנהל האזרחי בו הודיע כי בכוונתו להגיש בזמן הקרוב עתירה לבג"ץ בשם מרשיו. במנהל האזרחי לא ענו לפנייתו וממשיכים בהרס בשטח למרות הודעתו.

בעתירה נכתב, כי ישנם שני פגמים מרכזיים בהרס הבתים כרגע, האחד העובדה כי המעשה סותר הודעה רשמית של המנהל האזרח לפיה בתקופת הקורונה לא יהרסו בתים מאוכלסים, ודאי כאשר מדובר במשפחות שבאחת מהן האישה כורעת ללדת לאחר שתאריך הלידה המשוער שלה כבר עבר.

שנית, בנוגע לבתי משפחות זארוג וגוזלן, מדובר בבתים בבעלות אזרח אמריקאי ולפיכך אין סמכות למנהל האזרחי לפעול בשטח B בנוגע למי שאינו אזרח ישראלי.

"כוונתכם לבצע הריסה עמודת בסתירה מוחלטת להצהרתכם כי לא תהרסו בתים בתקופת הקורונה, ומהווה אפליה בוטה באופן הטיפול בין יהודים לערבים", כתב עו"ד דורפמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר