פרסום ראשון

מנכ"ל משרד הבריאות ב'התנגדות נחרצת' לפתיחת ישיבות

הרב קאופמן, הרב סולובייצ'יק ושמואל ליטוב נועדו עם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אך שמעו התנגדות נחרצת להחזרת תלמידי הישיבות ללימודים, כך נודע ל'כיכר השבת' (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: הסאגה סביב פתיחת הישיבות בצל משבר ה'קורונה' ממשיכה להעסיק את ראשי הישיבות, ועד הישיבות ובתי גדולי ישראל. 'כיכר השבת' שחשף את דבר מתווה ועד הישיבות לפתיחת 'זמן קיץ' בישיבות, ממשיך לעקוב על המתרחש מאחורי הקלעים.

במשרד הבריאות נערכה אתמול (שלישי) פגישה מצומצמת בניסיון לקדם את חזרתם של תלמידי הישיבות להיכלי התורה.

בפגישה השתתפו יו"ר ועד הישיבות הגאון הרב חיים אהרן קאופמן, ראש ישיבת 'תורת זאב' הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק ומנכ"ל עיריית בני ברק שמואל ליטוב. מטעם משרד הבריאות השתתף מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב.

בכיר במשרד הבריאות אמר ל'כיכר השבת' כי מנכ"ל המשרד השמיע שוב את עמדתו המחמירה והנחרצת נגד פתיחת הישיבות בשבועות הקרובים.

כזכור, בר סימן טוב היה זה שהוביל את העמדה בעד הסגר על העיר בני ברק והשכונות החרדיות בירושלים וכעת מוביל את העמדה נגד החזרה למוסדות החינוך ולישיבות, מהחשש שהצעד עלול לסכן את שלומם של בחורי הישיבות ואנשי הצוות.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי סבור כי יש להחזיר את תלמידי הישיבות בהקדם להיכלי התורה. אחד ממקורביו של שר התורה הסביר ל'כיכר השבת' כי "אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל והדבר הכי מסוכן בעולם זה שלא יהיה תורה בישראל. כך שלא ייתכן שבתי מסחר, ועסקים ייפתחו תחת תנאים אלו ואחרים, ועולם התורה יישאר סגור".

מתווה ועד הישיבות שנוסח ע"י כמה ראשי ישיבות ועסקנים נידון בימים אלו בכובד ראש במשרד הבריאות. ל'כיכר השבת' נודע כי הוקם צוות בו חברים אנשי רפואה בכירים לבדוק את האפשרות לחזרתם של תלמידי הישיבות ללימודים תחת תנאים מחמירים.

כאמור, נכון להיום (רביעי) נראה כי תלמידי הישיבות לא יפתחו את הזמן בא' באייר ויאלצו להסתפק בלמידה מרחוק באמצעות הטלפון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר