חשיפת 'כיכר השבת'

"לא לענין": שופט המחוזי עקץ את חוי טוקר שהצביעה על אפליית החרדים

השופטת החרדית היחידה בישראל, חוי טוקר, שדבריה האמיצים נגד הרשויות המפלות לרעה את הציבור החרדי נחשפו ב'כיכר השבת', סופגת היום השפלה משופט בכיר ממנה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בניסן תש"פ | 22.04.20
השופטת חוי טוקר, ואלימות שוטר נגד חרדי (צילום: דוברות הרשות השופטת / מצלמת אבטחה)

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים העביר היום (רביעי) ביקורת מרומזת על השופטת החרדית חוי טוקר, בעקבות דבריה - שנחשפו ב'כיכר השבת' - נגד הרשויות, ביחס לאכיפה מפלה של 'צו בריאות העם' במגזר. את ביקורתה זו כינה השופט רון: "לא לענין".

כזכור, טוקר, שופטת בבית משפט השלום בבירה, העלתה אתמול את ההשערה כי משטרת ישראל ופרקליטת המדינה מתנהלות באופן שמפלה לרעה את הציבור החרדי, בכל הקשור לאכיפת הנחיות הבריאות במאבק נגד התפשטות הנגיף.

בשל כך היא אף דחתה את הבקשה לעצור עד תום ההליכים צעיר חרדית מבית שמש בחשד שירק על שוטר שהגיע לפזר תפילה בהשתתפות יותר מ-20 איש - האסורה בימים אלו.

שוטר ב'פעולה' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אין מחלוקת כי תקיפת שוטרים, בפרט לעת הזו, כמו גם הפרת צו בריאות העם", פתחה השופטת והבהירה, "טומנת עמה מסוכנות דווקא בתקופת המגיפה, לא רק מפני הסיכון הבריאותי הברור לציבור, אלא גם מפני הסיכון הבריאותי כלפי השוטרים והחשיבות שבשמירה על הסדר הציבורי שעה שהשוטרים מסכנים את בריאותם במלאכה זו".

"יחד עם זאת, לא שוכנעתי כי קיימת מדיניות אכיפה שוויונית בהגשת כתבי אישום המלווים בבקשה למעצר עד תום ההליכים כלפי כל מפרי הסדר והעוברים על ההוראות. מדובר בעבירות שעיקרן בסנקציות מנהליות. זאת במנותק מהעבירות של תקיפת שוטר המיוחסות לנאשם, שאין בהן כשלעצמן כדי להקים מסוכנות, כזו שלא ניתן לבחון אמצעיים לאיין אותה מבלי להזדקק לסנקציה החריפה של מעצר עד תום ההליכים, אף לאור עברו הפלילי".

בשלב זה העלתה טוקר, החרדית היחידה בישראל המכהנת כשופטת, את התהיה הבאה: "לעתים מניע אידאולוגי מגביר מסוכנות, אך גם במקרה שכזה ניתן לאיין את המסוכנות. זאת לבד מהשאלה המצריכה דיון מהי אידאולוגיה והאם רק אידאולוגיה דתית מגבירה מסוכנות, להבדיל מאידאולוגיות אחרות. שאלה זו ניתן להותיר לעת מצוא, ונראה כי היא חורגת מגבולות הדיון בבקשת המעצר".

חשיפת 'כיכר השבת', אתמול

אלא שהיום הובא המקרה לדיון בבית המשפט המחוזי, והשופט אלכסנדר רון החזיר ל'שלום' את ההחלטה בענין הארכת המעצר עד תום ההליכים של הצעיר החשוד בתקיפה.

בתוך נימוקיו הוא כאמור ביקר את השופטת טוקר, וכתב: "אינני בטוח שעלה בידי לרדת לסוף דעתו של בית המשפט קמא בנקודות אלה, מה גם שאינני לחלוטין משוכנע שהערותיו היו קשורות לעניין בהקשר הרלוונטי".

"לא בכדי אף לא נדרש בית משפט קמא להערות בכיוון זה בהחלטותיו המקוריות בתחילת הדרך. מכל מקום, ייתכן שנכון שאוסיף שאינני מזהה במדיניות רשויות האכיפה התנהלות בלתי שוויונית ואינני מזהה שרבוב בלתי ענייני של שיקולים אידיאולוגיים להתנהלות זו", סיים השופט רון.

לדברים הגיב ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) בציטוט: "מקום המשפט - שמה הרשע".

"שופטת חרדית בבית משפט השלום העזה למתוח ביקורת על התנהלות המשטרה כלפי הציבור החרדי, באכיפה בררנית ויחס לא שוויוני לחרדים במאבק הקורונה, אז השופט החילוני במחוזי מנסה לסתום את פיה, באיבה גלויה".

לדברי אייכלר, "זו עוד הוכחה מני רבות לכך שבית המשפט החילוני עוין לא רק את האזרח החרדי הנופל לידיו, אלא גם מונע עשיית צדק משופטת שאינה נכנעת לדרכו הפוליטית והחילונית של המשטר האנטי חרדי".

"יידע כל אדם בישראל שאין לאזרח חרדי שום סיכוי למשפט צדק אצל שופטים אויבי היהדות החרדית במדינת ישראל", תקף חבר הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר