"לא היה כמוהו"

הראשון לציון: אחי חכם יעקב זכה ללמוד עם אבא יותר מכל האחים

"לא היה כמוהו בקי בכל התשובות של ה'יביע אומר', מי שלמד הכי הרבה חברותא עם מרן האבא היה אחי הגאון חכם יעקב זצ"ל" • הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף סופד לאחיו • צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

במלאות שבע שנים לפטירת הגאון הגדול חכם יעקב יוסף זצוק"ל, אחיו - הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, הקדיש את שיעורו השבועי לעילוי נשמת חכם יעקב וסיפר על דמותו של האח הגדול. בשל נגיף הקורונה, השיעור הוקלט בערב שבת.

הדברים המלאים:

"הדגשתי שכל השיעור יהיה לעילוי נשמתו של אחיו הגדול, הגאון הרב יעקב יוסף זצ"ל. הכרנו אותו מילדות, טיפל בנו, עזר לנו בלימודים. היה לומד עם האבא חברותא, יותר מכל הבנים, מי שלמד הכי הרבה חברותא עם האבא היה ע"ה הגאון חכם יעקב".

"הוא היה בקי בי'ביע אומר'. אני זוכר אותו, לפני שישים שנה, יושב ועוסק ב'יביע אומר', לא היה כמוהו בקי בכל התשובות של ה'יביע אומר'.

הראש"ל עם אחיו חכם יעקב זצ"ל (צילום: ישי כהן)

"כשהוצאתי את הספרים שלנו, 'ילקוט יוסף', תמיד הוא היה מעודד ומחזק. זו מידה טובה, שאדם מעודד ומחזק אחרים. כל ימיו הוא היה בשביל להרביץ תורה. זיכה את הרבים, הלך מעיר לעיר, ממקום למקום. גם בתקופה האחרונה שלו, כשהיה חולה הוא הלך ממקום למקום בכדי לזכות את הרבים.

"הוא היה בקי בכל ארבעת חלקי ה'שולחן ערוך', כ"ה. זכותו תגן עלינו יגן על כל המשפחה הקרובה, הבנים, החתנים, שנשמע בשורות טובות ונזכה לתחיית המתים ונזכה לגאולה שלימה במהרה בימינו אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר