מכתב ניחומים

הגר"ח קנייבסקי למשפחת הבר: "אולי הוא זכה לסיים תפקידו"

מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שיגר מכתב ניחומים למשפחת הבר, על פטירת איש החסד הרב ישעיהו הבר ז"ל, וציין כי "זכה בחייו לקדש שם שמים בכל העולם כולו" (חדשות)

הגר"ח מחזק את הרב הבר ז"ל. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שיגר מכתב ניחומים למשפחת הבר האבילה, על פטירת ראש המשפחה, איש החסד הרב ישעיהו הבר ז"ל, שנפטר ביום חמישי מנגיף ה'קורונה' והוא בן 55 בלבד.

במכתב, שנשלח אמש (מוצאי שבת קודש תזריע-מצורע), כותב הגר"ח: "מכתב תנחומים לבני משפחת הגה"צ ר' אי"ש הבר זצ"ל.

"ראש משפחתכם הגראי"ש זצ"ל זכה בחייו לקדש שם שמים בכל העולם כולו במפעל שהקים תרומת כליות", כותב שר התורה ומציין כ "אולי הוא זכה לסיים תפקידו ולכן נסתלק למגינת לבנו וכל ידידיו ומשפחתו".

מרן הגר"ח מדגיש במכתבו כי "איננו יודעים חשבונות שמים וודאי מן הראוי שאלמנתו תחי' וכל משפחתו ימשיכו את מפעל חייו 'מתנת חיים' וזה יהיה לעילוי נשמתו הטהורה".

"המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, חיים קנייבסקי".

הגר"ח קנייבסקי מחזק את הרב הבר ז"ל, בחול המועד סוכת תשע"ח

ביום שישי, באמצע הלילה, נערכה הלוויה קשה וכואבת כאשר עשרות בלבד צעדו אחר מיטתו של "מלאך החסד", הרב ישעיהו הבר זצ"ל, שנפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 55 בלבד, בעוד אלפים רבים צופים בשידור חי בהלוויה, שהועברה ב'כיכר השבת'.

"אנחנו לא מבינים חשבונות שמים ולא שואלים שאלות", פתח הבן נתנאל את הספדו שנשא מרחוק. "אבא נבחר להיות קורבן ציבור, הוא כל כך נזהר ושמר כל כך על הנחיות משרד הבריאות. כמה אבא עזר לכל אחד בשלום בית, בכסף, בעצה טובה עזר לכל אחד.

"כל אחד יכל לומר שהוא החבר הכי טוב שלו. אבא הספיק בשנים קצרות מה שאחרים לא הספיקו בעשרות שנים. עם אהבת האדם שלו הוא הקים את מתנת חיים יש מאין שהמפעל ימשיך הלאה. אבא עבר הרבה ייסורים בחיים שלו, הרבה שנים עד שזכה לילדים מעולם לא ירד החיוך מהפנים שלו למרות שעבר עלילות בשנים האחרונות. תמיד היה מלמד סנגוריה על כלל ישראל. מחל לאנשים שעשו לו עוול".

הבן סיפר בהספדו: "אמרנו לאבא למה הטלפון האישי שלך מפורסם לכל העם, היה אומר: 'יהודים שצריכים אותי אני לא מסוגל להגיד לא'. כולם הרגישו שהוא רק בשבילם, מאנשים הכי מכובדים ועד הכי פשוטים הוא העריך כל אחד.

ההספד של הבן (צילום: שיא לייב)

"אמא ביקשה להעביר מסר לאנשים ששואלים שאלות, ואומרים כל כך הרבה התפללנו והתחזקנו איך זה שהוא לא ענה. אמא אומרת שאבא שלה אומר שאנחנו מאמינים שהזכויות של כל כלל ישראל ישפיעו ונזכה בקרוב לגאולה. היה לו יחס מיוחד ליתומים ואלמנות. שהשם ייתן כוח לאמא ולאחותי תודה לכל מי שהתפלל עבורו, לכל מי שהיה לצדו בתקופה הזאת. להודות במיוחד לבית החולים הדסה שעשו הכל בשבילו".

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, שהכיר את הרב הבר אישית ואף אירח אותו בביתו במשך תקופה, נשא דברי הספד מרגשים: "הלילה ערב ראש חודש אייר היה אמור להיות לילה של התחלה חדשה, קיווינו להתבשר בטוב אבל אז הגיע בשורה כל כך קשה, כל כך כואבת.

"אנחנו אומרים הצור תמים פועלו כי כל דרכיו משפט א-ל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא. לחזו"א יש ביטוי מיוחד כל כך, 'האיש הזוכה לידיעת התורה הוא הולך בין אנשים ונדמה כבן אדם אבל באמת הוא מלאך הדר עם בני תמותה'. נדמה שהחזו"א ראה בעיני רוחו ראה את הדמות הזאת שלך, איזה ידיד טוב. ראה החזו"א מול העיניים מי שכל כולו תורה, כל כולו לב, כל כולו חיוך גדול כל כולו טוב.

"אתה את שלך נתת, וגרמת לאחרים לתת ולתת. עם כל הייסורים והקושי אתה לא מצליח ללכת זקוף, אבל עמידה ישרה ומסורה עמידה שכל כולה נתינה. היית אדם שלם בתורה, בלב במסירות איזה אדם מופלא. התארחת בינינו כאן שתמיד החיוך על פניך. היו לך רגעים שאמרת אני הולך לסגור את העמותה אבל הבטחת לבחור שעד שלא תהיה לו כליה אתה לא תסגור, וקיימת.

"באותו לילה חזרת הביתה ואמרת לאשתך הצדיקה 'אני חושב שזהו, עכשיו אנחנו יכולים לסגור'. הוספת: 'אבל אנחנו לא רוצים, רוצים להציל חיים'. כעת הקב"ה נטל אותך מאיתנו אנחנו עומדים כאן, הדמעות רק יורדות, זולגות, חונקות את הגרון ואומרות לכל אחד ריבונו של עולם אנחנו לא מבינים אין לנו שאלות עליך.

"יש לנו בקשה אל מלאכי הרחמים אליהם הצטרף מלאך אברהם ישעיהו, זה הזמן שלנו לבקש, אנחנו אומרים 'מכניסי רחמים הכניסו רחמינו השתדלו והרבו תחינה'. שהקב"ה יסיר מעמו וכולנו את המוות הזה. שהקב"ה ייתן בריאות שלמה לרעייתך. תמיד הייתם חותמים יחד, היא תמשיך לעמוד בראש העמותה ולתת עוד חיים. ואתה על יד כיסא הכבוד עם אותם מלאכי רחמים תבקשו: 'ריבונו של עולם הבטחת לנו אני ה' רופאך, אנא הסר מאיתנו כאבים וצער והלב'.

"תהיה שליח ציבור, תבקש עבור כולנו עבור כל מי שכל כך אהב ולא ידע שצריך לקרוע שערי שמים. מבקשים ממך התהלכת בין אנשים ונדמית כבן אדם התעלית, ואתה מצטרף אל מלאכי עליון שימליצו טוב על משפחתך אוהביך ומעריצך".

הרב הבר ז"ל, ששימש גם כ'משיב' בישיבת נתיבות חכמה ('וולפסון') בירושלים, נולד בתל אביב להוריו הרב צבי ומרת הדסה שעלו ארצה מפולין, עקר עמם לבני ברק ואת שנות לימודו עשה למד בישיבת פוניבז', שם עלה והתגדל במעלות התורה והמידות.

בהגיעו לפרקו, התחתן הרב הבר עם אשתו לאה רחל, לבית כץ משכונת מטרסדורף בירושלים, וקבע את מקום מגוריו בשכונת הר נוף בבירה.

בשנת תשס"ט, לאחר שחייו ניצלו בעזרת תרומת כליה וראה את סבלם של החולים הממתינים בתור ועוברים תוך כדי כך טיפולי דיאליזה, ייסד הרב הבר את עמותת מתנת חיים, שמטרתה לסייע במציאת תורמי כליה אלטרואיסטים לטובת חולי כליות בישראל.

בחלוף השנים הוא זכה לפרסים רבים מהמדינה, בעקבות הצלתם של מאות בני אדם שזכו להשתלת כליה בעזרת ארגונו, תוך מסירות נפש רבה מצידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר