מחדל?

דיווח: מתקפת סייבר על מתקני מים בישראל

במהלך ימי שישי ושבת החולפים, הותקפו, כך לפי החשד, שורה של מתקנים מכל רחבי הארץ • התאגידים התבקשו לשנות ססמאות וברשות המים אומרים: "הנושא מטופל" (ארץ)

מתקן טיהור שפכים (צילום: Chen Leopold / FLASH90 )

שורת מתקני מים וביוב הותקפו במהלך ימי שישי ושבת האחרונים, במתקפת סייבר נרחבת - כך עולה מחשיפה באתר ynet. לפי הדיווח, לא ברור אם הייתה השתלטות על מערכות תפעול או ששובשה פעילות משאבות.

תאגידי המים והביוב קיבלו הוראה להחליף מיידית את הסיסמאות, "בדגש על מערכות תפעוליות ובפרט במערכות הוספת כלור לבארות".

במערכות בהם אין אפשרות לשנות סיסמה, נקראו המפעילים לשקול לנתק את המערכות מהאינטרנט - כדי למנוע השתלטות בעקבות מתקפת הסייבר.

מנהל אגף מים, ביטחון חירום וסייבר ברשות המים, דניאל לקר, כתב לאבי עזר ממערך הסייבר: "קיבלנו מספר דיווחים על חשש לתקיפות סייבר במערכות O.T בקרב ספקי המים והביוב. אציין כי באף אחד מן האירועים לא אירע נזק תפעולי המשפיע על אספקת המים או סילוק הביוב לצרכנים".

"אבקש לדווח מיידית על אודות כל שיבוש, בין אם תפעולי או אחר, אשר נחווה אצל ספק המים למרחב הרלוונטי. יש לוודא החלפת סיסמאות יזומה על כלל הממשקים החשופים לרשת האינטרנט, בדגש על מערכות תפעולית ובפרט במערכות הוספת כלור לבארות. במקומות שבהם לא ניתן לאכוף סיסמה, יש לבחון אפשרות ניתוק מרשת האינטרנט ו/או הקשחת החיבור אל הסביבה התפעולית. ספקים המפעילים באר למי שתייה מתבקשים להשיב ולעדכן על ביצוע ההנחיה באופן מיידי".

גורם שקשור לאירוע מסר: "מדובר במחדל של רשות המים שלא הצליחה להגן על האתרים".

מרשות המים נמסר בהודעה רשמית: "רשות המים ומערך הסייבר הלאומי מעדכנים כי לאחרונה זוהה ניסיון למתקפת סייבר על מערכות שליטה ובקרה במגזר המים. ניסיון התקיפה טופל על ידי רשות המים ומערך הסייבר הלאומי. יודגש כי לא הייתה כל פגיעה באספקת המים והיא התנהלה ומתנהלת כסדרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר