ראיון מטלטל

סיפורו המטלטל של הקצין שקפץ על רימון והציל את חייליו

במהלך קרב אש בבינת ג'בל שבדרום לבנון, זיהה רב סרן רועי קליין ז"ל רימון שעלול להתפוצץ על חייליו, קליין לא היסס, זעק 'שמע ישראל' וקפץ על הרימון • חברו יוני שטבון בראיון (צבא)

תמונה: צילום מסך - יוטיוב (ניהול: אריאל ליבא)

במהלך קרב אש בבינת ג'בל שבדרום לבנון, זיהה רב סרן רועי קליין ז"ל רימון שעלול להתפוצץ על חייליו, קליין לא היסס, זעק 'שמע ישראל' וקפץ על הרימון ובכך הציל את חייליו. חברו הקרוב, שהוקפץ לזירה דקות לאחר האירוע, ח"כ לשעבר יוני שטבון, משחזר את היום המטלטל בחייו.

לדבריו: "מצאנו את עצמינו חטיבת גולני במלחמת לבנון השנייה לפני 14 שנה בלוחמה בעיירה בינת ג'בל, במהלכה רועי קליין ז"ל שהה באזור לחימה מרוחק מאיתנו, והתפתח קרב קשה מאד בתוך מטע זיתים, קרב שבו נהרגים חיילים רבים, ובשלב כלשהו נזרק רימון אל מרכז הכוח, ורועי קליין מזהה שהרימון הולך להתפוצץ ולפגוע בשאר החיילים, הוא צועק שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד, נשכב על הרימון וסופג את הפיצוץ שהציל את יתר החיילים.

שטבון וקליין במהלך השירות הצבאי

"לא הרבה יודעים אבל קליין לא נהרג מייד, אלא הוא עוד הספיק לדווח במכשיר הקשר "קליין מת", זאת כדי לדווח לפיקוד שהוא נפטר ושיש צורך לשלוח מישהו אחר כדי להחליף אותו בפיקוד, ומבחינתי המעשה הקטן הזה של הדיווח בקשר ברגעיו האחרונים, זהו בשבילי רועי קליין ז"ל.

"לאחר שהוא נהרג הוצאנו את גופתו תוך כדי קרב ויריות, יחד עם עוד 7 חיילים נוספים שנהרגו בקרב הקשה.

"אני רוצה לומר שבשדה הקרב היו איתי חברים שמייצגים את כל סוגי האוכלוסייה שהתגוררו בכל מיני מקומות ברחבי הארץ, ויום הזיכרון זהו יום שמחבר את כולם, ועם ישראל הרבה יותר מאוחד ממה שמייצרים לנו במקומות שונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר