לקראת הכרעה

שקד ל'כיכר': "נתניהו שמר על החרדים ומכר את האינטרסים שלנו"

האם 'ימינה' תישאר באופוזיציה? בראיון ל'כיכר השבת' מספרת איילת שקד כי אין התקדמות במו"מ הקואליציוני, קוראת לחרדים לתמוך בפסקת ההתגברות ומתייחסת לליצמן (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

הציונות הדתית נמצאת בצומת פוליטית מכריעה. בתוך ימים ספורים נדע האם מפלגת 'ימינה' המונה שישה מנדטים תצטרף לקואליציית האחדות או שמא תמצא את עצמה אחרי שנים לא מעטות בקואליציה, יושבת בספסלי האופוזיציה.

איילת שקד מראשי ימינה מצהירה כעת בראיון ל'כיכר השבת' כי אין שום מו"מ עם הליכוד ותוהה מדוע נתניהו ידע לשמור על האינטרס החרדי ופגע באינטרס של הציונות הדתית ולא מכבד את ימינה. וגם מעבירה מסר ליהדות התורה.

• חלקים ביהדות התורה טוענים כי חוק הגיוס לא שווה כלום בלי פסקת ההתגברות. מה דעתך?

"אני מודעת למה שקרה ביהדות התורה. אני חושבת שמתווה אטיאס שזה לקחת את החוק של משרד הביטחון ולהחליט שהיעדים יהיו בהחלטת ממשלה ולא בחקיקה ראשית. אני מקווה שזה יעמוד בבג"ץ".

"אם זה חשוב ליהדות התורה יש להם הזדמנות השבוע להצביע יחד איתנו על פסקת ההתגברות. הגשנו הסתייגות להכניס במסגרת החקיקה את פסקת ההתגברות, אם החרדים חוששים שבגץ יתערב פעם נוספת שיצביע איתנו בעד".

שקד הוסיפה, "אני מאוד מקווה שחוק הגיוס לא ייפסל בבג"ץ. אם פרוש חושב שזה חשוב שיגיע שבוע הבא ויצביע בעד פסקת ההתגברות".

• האם נתניהו מפלה בין החרדים לציונות הדתית?

"במבחן המציאות אתה רואה שכל המשרדים והתפקידים החשובים לשותפות החרדיות נשארו, וכל מה שחשוב לציונות הדתית כמעט הכל ניתן לכחול לבן. נתניהו ידע לעמוד על כל מה שהיה חשוב לחרדים ולא חשב לרגע לתת את משרד הדתות, הפנים או הבריאות. בעיני זה בסדר גמור. הוא התחייב שהשותפות לא ייפגעו. טוב שעמד על האינטרסים של המפלגות החרדיות, אבל לא יכול להיות שהוא מוכר את האינטרסים של הציונות הדתית לכחול לבן".

שקד ציינה, "אני לא מדברת על משרד המשפטים, הביטחון אפילו הרשות להסדרת התיישבות הבדואית בנגב הוא יודע שזה חשוב לנו אנחנו מתעסקים בזה הרבה מאוד שנים, אבל אפילו זה ניתן לשמאל הכי קיצוני בממשלה – לעמיר פרץ".

• נראה לך הגיוני שלושה תיקים לשישה מנדטים?

"נתתי לך דוגמה של מנהלת שחשובה לנו, ואפילו זה הוא נתן לשמאל".

• עדיין מעוניינים בתיק הדתות?

"הוא חשוב לנו. אזכיר לך ב-2015 קיבלנו את תיק המשפטים כי הדתות הלך לש"ס. זה בידיים של ש"ס הם קיבלו יותר מנדטים מאיתנו. פעם שעברה קיבלנו יותר מנדטים מש"ס והם שותפים שלנו אנחנו לא רוצים להתקוטט עם ש"ס. אנחנו רואים השפעה בדברים מסוימים שקשורים לתיק הדתות".

• ליצמן יעבור לתיק השיכון. מה דעתך?

"מכבדת את ההחלטה שלו. אני רואה בחרדים כשותפים שלי, הלכנו אתם לאורך הרבה זמן חבל שהליכוד לא מכבד ככה את הציונות הדתית".

שקד על החרדים: "הביקורת הפכה להסתה נוראית"

• וויתרו עליכם בבלפור?

"אין שום מו"מ. הייתה פגישה עם בנט בשבוע שעבר פגישת זום טובה. מאז לא הייתה התקדמות. אם אנחנו לא נקבל יכולת להשפיע ל דברים שחשובים לנו לא נהיה בקואליציה".

"חשוב לנו הנושא המשפטי שנמכר לכחול לבן. הנושא הביטחוני, החינוך, הכלכלי, זהות יהודית והתיישבות. בסוף תהיה החלטה אך ורק של נתניהו האם הוא מפרק את גוש הימין. זה החלטה לא נכונה לא עבורו ולא עבור הימין כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר