יום הזיכרון תש"פ

אהבת ישראל • צפו בשיעורו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו

לראשונה ב'יום הזיכרון', ביוזמת 'כיכר השבת', גדולי התורה והרבנים בשיעורים מיוחדים וחשובים על אחדות ואהבת ישראל • צפו בשיעורו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו (יום הזיכרון)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

זוכרים בדרך שלנו: יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, מדינת ישראל זוכרת את 23,816 הלוחמים שנפלו במערכות ישראל ו-4,166 האזרחים שנרצחו בפיגועי טרור, אנחנו ב'כיכר השבת' - זוכרים בדרך שלנו!

לראשונה ב'יום הזיכרון', גדולי התורה והרבנים בשיעורים מיוחדים וחשובים על אחדות ואהבת ישראל.

שיעורו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו:

הרמב"ם כותב כי "כל ישראל מצווים על קידוש ה' שנאמר ונקדשתי בתוך בני ישראל, ומוזהרים שלא לחללו שנאמר ולא תחללו את שם קודשי'.

>> הצטרפו כאן ועכשיו לאמירת תהילים לזכר הנופלים <<

עוד כותב הרמב"ם כי כל הפורש מעבירה או עשה מצווה שלא על מנת לבקש כבוד, אלא כתוצאה מרצון אמיתי לעבוד את ה' יתברך, זהו קידוש ה', וכל מי שלא מקיים את מצוות ה', הרי הוא מחלל את שם ה'.

כבוד שם ה' הוא דבר גדול ואותם אנשים שנהרגו בשביל כבוד שם שמים בפעולות איבה וטרור, ואלו שמוסרים נפשם למען תקומת עם ישראל בארצו, אלו מקדשי שם שמים, ואלו אשר מחלקתים סוכריות בסוכות האבלים בבתי השאהידים, הם אלו אשר מחללים את שמו של הקב"ה.

אנחנו ביום זה באים לומר להם שעם אחד אנחנו, ושאנו מכבדים את זכרונם של אלו שמסרו את כל כולם למען ה', והיות שכך נזכור כולנו את דבריו של רבי עקיבא 'ואהבת לרעך כמוך' זה כלל גדול בתורה.

וכשהקב"ה רואה את בניו ברעות ובחברות זהו קידוש ה' גדול, ולכן תתחברו האחד אל השני, וברגע שיהיה חיבור גדול של כלל ישראל, יראו אומות העולם את קידוש ה' הגדול.

אני רוצה לאחל לכולנו לצאת מהימים הקשים הללו, ימים שעבור המשפחות השכולות אינם קלים, למרות שלהם קשה גם בכל ימות השנה, ואנו רוצים להראות להם ביום זה שקורבנם יקר לנו, וע"י זה להראות לכל העולם את כבוד ישראל.

שנזכה לברכת ה' שתשרה על כל ישראל בעולם כולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר