התייחסות ראשונה

טראמפ: יודע מה מצבו של קים, אך לא יכול לומר

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לדיווחים הסותרים באשר למצבו הבריאותי של שליט קוראיה הצפונית, קים ג'ונג און, ואמר כי הוא יודע את מצבו אך לא יכול לשתף (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ וקים (צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (שלישי) לדיווחים הסותרים באשר למצבו הבריאותי של שליט קוראיה הצפונית, קים ג'ונג און, ואמר כי הוא יודע את מצבו אך לא יכול לשתף את העולם.

במהלך תדרוך עיתונאים מחוץ לבית הלבן, נשאל טראמפ באשר למצבו הבריאותי של שליט קוריאה הצפונית ואמר: "אני לא יכול להגיד לכם בדיוק מה מצבו. יש לי מושג טוב על מצבו באופן יחסי, אך לא יכול לדבר על כך. אני רק מאחל לו טוב ומקווה שהוא בסדר".

"אתם ככל הנראה תשמעו על כך בעתיד הלא מאוד רחוק", הוסיף הנשיא.

לדבריו: "יש לי מערכת יחסים מאוד טובה עם קים. אם לא הייתי נבחר לתפקיד ארצות הברית הייתה במלחמה עם צפון קוריאה. לזה הוא ציפה, ואת זה אני יכול להגיד לכם".

בשבוע האחרון דווח ביפן כי קים ג'ונג און עבר ניתוח בליבו שנכשל ומאז הוא במצב קשה. כזכור, החליט המנהיג הצעיר בן ה-36 להשמין בצורה קיצונית תוך תקופה קצרה כדי להידמות לאביו ולסבו ששלטו במדינה המסוגרת. ייתכן והתהליך פגע בליבו וגרם למצבו הרפואי החמור כשעל פי השמועות הוא סבל מקריש דם בחזהו.

הידיעות על ההידרדרות במצב פורסמו כבר לפני מספר ימים על ידי רשת סי־אן־אן לאחר שהשליט לא הגיע לחגיגות יום ההולדת לסבו, מייסד צפון קוריאה, החג הלאומי החשוב ביותר במדינה הקומוניסטית. אך הידיעות הוכחשו בידי הנשיא טראמפ שאמר לפני יומיים כי זהו פייק ניוז של הערוץ.

על פי דיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס נראתה הרכבת האישית של השליט בסמוך לאתר נופש שלו, הדיווח אומת באמצעות צילומי לווין שתיעדו את אנשיו של השליט באתר הנופש בו הוא ככל הנראה שוהה כעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר