"מטורף ומפחיד"

בגלל היהודים: טראמפ נגד ראש העיר ניו יורק

ביל דה בלאזיו, צייץ בחריפות נגד הקהילה היהודית בגין הפרת תקנות הקורונה בהלוויית האדמו"ר. השוואה לציוץ הפייסני שלו לקהילה המוסלמית, עוררה זעם - והוא התנצל היום (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ראש העיר ניו יורק (צילום: שאטרסטוק)

לפני חמישה ימים, עם תחילת חודש הרמאדן ולאור תיעודים שפורסמו של מוסלמים המתפללים בלי הקפדה על הנחיות הקורונה, פרסם ראש העיר ניו יורק סדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו.

"למי שחוגג, אני יודע שכואב לא לסגוד יחד במסגד או להיות עם המשפחה או החברים. אבל ההקרבה שלך משחקת תפקיד קריטי במלחמה במחלה זו ובהצלת חיים".

ביל דה בלאזיו הוסיף, "למוסלמים הניו יורקים המתחילים את חגיגותיהם הלילה הזקוקים לארוחות חלאל, יש לנו אותם ברחבי אתרי האינטרנט עם 400 מקומות להשיג, ואתרים שבהם פוקדים הקהילות המוסלמיות שלנו". בהמשך אף צייץ קישור למקומות בהם ניתן להשיג את האוכל.

אתמול, הפרו מספר יהודים את הנחיות הקורונה כאשר השתתפו בהלוויית האדמו"ר מתולעת יעקב, שנפטר לאחר שחלה בנגיף הקורונה.

האלפים בהלווית הרבי (צילום: לפי סעיף 27א)

הפעם, ציוציו של ראש העיר לא היו פייסניים כלל. "משהו בלתי מתקבל על הדעת התרחש הלילה בוויליאמסבורג, התקהלות גדולה בהלוויה בעיצומה של המגיפה".

"כאשר שמעתי על המתרחש", הוסיף, "הלכתי לשם בעצמי לוודא שהקהל יפוזר, ומה שראיתי בלתי מתקבל על הדעת כל עוד אנחנו נלחמים בוירוס הקורונה".

"הוריתי למשטרת ניו יורק לפזר, ואף לעצור את אלו שמתקהלים בקבוצת גדולות. אנחנו מדברים על עצירת המגיפה והצלת חיי אדם. נקודה. אני מבין את הצורך האינסקטיבי להתאבל, אך התקהלויות גדולות רק יגרמו לעור מקרי מוות ולעוד משפחות באבל", כתב ראש העיר.

צילום מסך עם השוואה בין ניסוחי הציוצים הופצו במהירות ברשת הטוויטר, ועוררו זעם. בראש המגנים, התייצב דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארה"ב.

כידוע, טראמפ משתייך למפלגה הרפובליקנית, בעוד דה בלאזיו מכהן מטעם המפלגה הדמוקרטית, ותוקף רבות את התנהלות הנשיא. כעת מצא בנו הזדמנות להגיב כאשר טען כי ההתייחסות השונה לקהילות, "מטורף ומפחיד".

במסיבת עיתונאים שערך היום, התנצל ראש העיר ואמר כי הוא מצטער אם הדרך שבה נאמרו הדברים נתנה לאנשים תחושה שהתנהג אליהם בצורה שגויה: "זאת לא הייתה כוונתי".

עם זאת הוא הוסיף כי למרות הכל, "הרעיון שאנשים יתגודדו במספרים רבים ויפיצו מחלה שתגרום למותם של רבים אחרים בקהילה - פשוט לא מקובלת עליי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר