ביטלה בהוראת הרבנים

המשואה שלא עלתה: זה הסרטון שהכינו לכבוד חני ליפשיץ

שליחת חב"ד בקטמנדו, הייתה אמורה להשיא משואה בטקס החגיגי שנערך בליל יום העצמאות בהר הרצל - אך קידשה שם שמיים כאשר ביטלה את השתתפותה בהוראת בית דין רבני חב"ד (אקטואלי)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הטוויטר של עקיבא ווייס)

בטקס הדלקת המשואות שנערך אמש, ליל יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל, אמורה הייתה שליחת חב"ד בקטמנדו, חני ליפשיץ, להשיא משואה.

בהוראת חברי בית דין רבני חב"ד, הודיעה ליפשיץ ברגע האחרון כי היא מוותרת על הבחירה בה, ועוררה סערה גדולה בתוך חב"ד, ומחוץ לחסידות.

עקיבא ווייס חושף היום (רביעי) בחדשות כאן 11 כי במשרד התרבות כבר הכינו סרטון לכבודה של ליפשיץ, אותו היו אמורים להקרין בעת שהמנחים מזמינים אותה.

בזמן הקרנת הסרטון, היו אמורים המנחים להקריא את הטקסט הבא: "בשנות החמישים קרא הרבי מליובאוויטש לחסידיו הרבים להקים ברחבי העולם בתי חב"ד – כדי שלכל יהודי, בכל העולם, יהיה בית שיוכל לחזור אליו".

"היום פועלים יותר מ-3,600 בתי חב"ד ברחבי העולם, ודלתם פתוחה לכל יהודי, לעזרה רוחנית או גשמית".

"לפני 20 שנה בדיוק, ביום הזיכרון תש"ס, שלח הרבי זוג צעיר לקטמנדו שבנפאל, כדי להקים במקום את בית חב"ד. מאז ועד היום חני והרב חזקי ליפשיץ מארחים בכל שנה, במאור פנים ובלב פתוח, אלפי מטיילים ישראלים ויהודים".

"בית חב"ד בקטמנדו הוא מגדלור של חסד, מקום מפגש לשלל גווניה של החברה הישראלית ומרכז סיוע לכל נזקק – בימי שגרה ובעתות חירום. הוא מייצג בכבוד את המפעל האדיר של בתי חב"ד בארץ ובעולם".

בהודעת הביטול כתבה ליפשיץ, שנבחרה על ידי השרה מירי רגב: "אני כותבת לכם את השורות הבאות מתוך הלב שלי. מסיבות שאינן תלויות בי, נדרשתי לבטל את השתתפותי בטקס יום העצמאות".

"הודעתי זאת בצער רב לשרה מירי רגב היקרה ולצוות המקסים והנהדר שאחראי על הטקס. אני שוב מודה לכם! לכל אחד ואחת! על הברכות, האיחולים ובעיקר הוקרת התודה שהגיעה אלי מכל רחבי העולם. אולי לא עלה בידי להשיא משואה, אבל את המתנה שלי קיבלתי - חיים של שליחות. חיממתם את ליבי כל כך".

מאגודת חסידי חב"ד נמסר בתגובה כי "הסמכות לאישור ההשתתפות באירועים ציבוריים מטעם חב"ד באה"ק, היא בידי אגודת חסידי חב"ד, ובראשם בית דין רבני חב"ד, כפי הוראת כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו".

"תנועת חב"ד, שמפעילה אלפי מוסדות ובתי חב"ד של שליחים מסורים, חייבת לפעול אך ורק על פי הפרוטוקול והסדר שהטמיע בה הרבי בעצמו, וכל עקיפה של הסדר הנ"ל, עלולה לפגוע בעבודה הנפלאה והחשובה שנציגי חב"ד ברחבי העולם עושים מידי יום ביומו".

"אנו מודים לצוות בראשותה של השרה מירי רגב על הרצון להעריך את העבודה המרשימה שנעשית בכל העולם כדי לחבר את כל גווני עם ישראל, ונמשיך לעשות ככל יכולתנו כפי שציווה עלינו הרבי לאורך כל השנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר