תיעוד מזעזע

הבחור נדרס בכוונה? מח"ש פותחת בחקירה

לפני כחודשיים, קיימו אנשי 'הפלג', הפגנה בכביש גהה. בחור ישיבה, שישב על הרצפה נדרס ע"י הפרש משטרתי. עורך דינו הגיש תלונה חריפה למח"ש, שהתקבלה היום. תיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: הוועדה להצלת עולם התורה)

לפני קרוב לחודשיים, התקיימה הפגנה של 'הפלג הירושלמי' בכביש גהה, בגין מחאה על מעצר עריק צבאי. תיעוד שהתגלה מההפגנה מלמד, כי הפרשים שהשתתפו - דרסו עם הסוס את אחד המפגינים.

עורך הדין מנחם שטאובר, המייצג את הנדרס, פנה בבקשה לפתוח בחקירה לאור האלימות הקשה והלא מרוסנת שננקטה בהפגנה.

שטאובר פתח את המכתב בתיאור המקרה: "ביום 3.2.2020 נערכה הפגנה בכביש מס' 4, במסגרתה מחו בני הקהילה החרדית על מעצרו של אחד מבני הקהילה על רקע הסוגיה הציבורית המורכבת של שירות צבאי לבני הקהילה החרדית. כוחות משטרה נשלחו למקום ופעלו בכוח לפזר את ההפגנה – תוך שימוש בשוטרים הרכובים על סוסים".

"לצערנו", מוסיף שטאובר, "בהפגנה האמורה הופעל כוח לא מרוסן וננקטה אלימות משטרתית קשה. בין הנפגעים מהאלימות המשטרתית האמורה היה גם מרשי – אשר בעודו יושב על הקרקע, כשהוא, כמובן, לא מהווה סכנה לאיש, הופל ונרמס על ידי שוטר רכוב על סוס משטרתי, אשר פסע ישירות על גופו".

"ובמילים פשוטות, שוטר במשטרת ישראל ראה אדם יושב על הארץ, והוליך סוס משטרתי במשקל מאות קילוגרמים ישירות על חזהו של האדם".

"למותר לציין", מגולל שטאובר מה קרה לאותו בחור ישיבה, "מרשי אושפז בבית החולים תל השומר במחלקת טראומה, במשך 11 ימים, כשהוא סובל מפציעות קשות, שברים בצלעות וקרע בריאות – אחרי הכל, המדובר במעשה היכול בקלות רבה להביא למוות, ורק באורח נס ניצל מרשי מפרסותיו של סוס השוקל מאות קילוגרמים".

"דריסה מסכנת חיים של אדם, שאינו מהווה סכנה לאיש, מהווה, כמובן, מעשה פלילי חמור ביותר – בפרט שעה שהיא נעשית על ידי שוטר, האמור להיות אות ומופת לשמירה על שלטון החוק".

שטאובר גם מאשים את המפקדים במקום וטוען: "איש מהמפקדים בשטח לא ניסה למנוע את המקרה – ובכך מוטלת עליהם אחריות ישירה, הן פלילית והן משמעתית לאירוע".

"לאור האמור, אבקש לפנות אליכם ולבקש, כי תיפתח לאלתר חקירה של האירוע. למותר לציין, כי פנייתי זו מהווה גם הגשת תלונה רשמית, וכי מרשי עומד על כך שיכובדו כלל זכויותיו כנפגע עבירה מהאירוע האמור. אודה לתשובתכם ולאישורכם כי אכן תפתח בחקירה, וזאת בהקדם האפשרי".

היום (חמישי), התבשר שטאובר בשיחה טלפונית מהמחלקה לחקירות שוטרים, כי הבקשה התקבלה, והם יפתחו בחקירת המקרה האמור.

מטעם המחלקה לחקירות שוטרים לא נמסרה התייחסות עד למועד פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר