במכתב מיוחד

אחדות בחב"ד? הרב לאזאר מבהיר התנאים

הבכי של רבה הראשי של רוסיה, הוביל לאחדות השורות בחב"ד אך במכתב הבהרה שהוא מפרסם, מדגיש הרב כי אין אפשרות להיות שליח חב"ד בלי מינוי מטעם המל"ח (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: הקהילה היהודית)

הגה"ח הרב בערל לאזאר, רבה הראשי של רוסיה ומי שהתניע את מהלך האחדות האחרון בחב"ד, בהתוועדות מיוחדת באפליקציית זום, מפרסם בימים אלו מכתב הבהרה מיוחד, בו הוא מדגיש כי למרות הכל, אין דרך להיות שליח חב"ד בלי להתמנות על ידי המל"ח.

"בהמשך להתוועדות העולמית של השלוחים וכלל החסידים שנערכה בב' אייר - "תפארת שבתפארת", בצו השעה של אחדות החסידים, כהתעוררות של "והחי יתן אל לבו" בעקבות המצב העולמי הנורא, שגרם ר"ל לקורבנות של רבים מטובי אנ"ש - הנני להודות לכל אלו שהיו שותפים בארגון ההתוועדות, כל הרבנים והמשפיעים שהשתתפו ותרמו רבות בדבריהם החשובים שנאמרו בעת ההתוועדות, והעיקר לעשרות אלפי החסידים מכל העולם כולו, ובטוחני שבעז"ה נראה בעיני בשר פעולה נמשכת במעשה בפועל".

הרב לאזאר מספר כי "במהלך הימים שעברו מאז ההתוועדות שגרמה להדים רבים ומעודדים, קיבלנו, המארגנים, מאות תגובות מרבים מהשלוחים ומאנ"ש, בהם סיפרו שנקטו צעדים. ומחפשים דרכים לפתור את הבעיות שעמדו בדרכם לחיות באחדות הנדרשת, לעבוד ביחד ולהרגיש כאחים במשפחה אחת".

"מפגשים משמחים כאלו התרחשו ומתרחשים כעת במקומות רבים ברחבי העולם וחלק מהם אף קיבלו פרסום. ב"ה רואים במוחש תחילתה של מגמה משמחת חדשה, אחדות החסידים!".

הבכי של הרב לאזאר בהתוועדות זום

"ישנם כאלו שביקשו עצה וסיוע לפתור את הבעיות שקיימות במחוזותיהם מתוך רצון עז להגיע לשלום ואחדות אמיתית, ותודה להשי"ת שרואים בזה התקדמות ובוודאי שזה מתאים לרצונו הק' ולנח"ר לרבי".

בהמשך מכתבו הוא מדגיש כי "ידוע מאחז"ל "כשם שאין פרצופיהם שווים, כך אין דיעותיהם שוות", ומכל מקום יש להגיע למצב של "נהגו כבוד זה בזה". בזה נצרכת יגיעה ועבודה ועד שיהיה כפי שאמרו רבותינו נשיאנו, אהבת ישראל עד כדי מסירות נפש, להגביר הנפש על הגוף".

"ידע איניש בנפשיה, המעמד והמצב בתוכנו, אשר לעיתים שני אנשים אינם מסתדרים זה עם זה, אך אין זה מענינים אידיאולוגיים, אלא מסיבות שונות ומשונות. כמו כן, גם אצל משפחת השלוחים, לדאבוננו לעיתים ישנם ענינים של פירוד הלבבות, אשר לא נובעים רק מצד ענינים אידיאולוגים של דרכי ואופני הפעולה בעבודת השליחות, אלא אי הבנות בעניני ממונות, הגדרת התפקיד ואזורי הפעולה".

"הרי מה שנדרש מאתנו, הוא לעשות כל אשר ביכולתנו למצוא את המכנה המשותף, להתעלות על המניעות והעיכובים ולנסות למצוא את הדרך הישרה להגיע לעמק השווה. אולם, לעיתים צריך להגיע דווקא לסיוע מבחוץ, אנשים שאינם ממסגרת הקהילה או ממקום השליחות. שישמשו כמתווכים ויסייעו להגיע להבנות".

לכן מודיע הרב לאזאר על יוזמה חדשה: "אשר לכן תפורסם בעז"ה בקרוב רשימה של רבנים, משפיעים ועסקנים מקרב אנ"ש שנרתמו לעזור למשימה הקדושה של השראת האחדות בקרב קהילות אנ"ש והשלוחים".

עם זאת מדגיש כאמור הרב לאזאר, "בהמשך לכל הנ"ל ישנה נקודה חשובה, שיכול להיות שלא הודגשה מספיק בהתוועדות ודברים הוצאו מהקשרם, ובהמשך לשיחות שנערכו בין הרבנים המתוועדים, חזרו והדגישו את הנקודה הזו וכדלהלן: כאשר מדברים על אחדות במפעל השליחות, הכוונה היא כמובן לשלום, אחווה ואחדות שיכולה לבוא לפועל רק אם נשמור על ההוראות והעקרונות שקבע הרבי המשלח".

"הסדר שהתווה הרבי נשיא המוסדות, הוא שאת התואר היקר 'שליח' יכול לשאת רק מי שנשלח על ידי המשלח, או מונה בכח "שליח עושה שליח" על ידי השליח הראשי בעיר או במדינה. לכן, כל חסיד שעוסק בהפצת היהדות והמעיינות, ורוצה להצטרף לצבא השלוחים - עליו לפנות למוסד הראשי בעירו ובמדינתו, לשליח הראשי שמונה ע"י "המרכז לעניני חינוך", ולקבל על עצמו את התנאים הנדרשים. זוהי הדרך היחידה והצינור היחיד דרכו נמשכת ההשפעה והכוחות לשלוחים".

לסיום מכתבו כותב הרב לאזאר, "מטרת כולנו היא שמפעל השליחות העולמי יגדל ויתרבה, ויתווספו נקודות חדשות בערים ובשכונות שעדיין לא פועלים בהם השלוחים בקביעות, וכן כל חסיד יושב אוהל או בעל עסק יקיים את הוראות הרבי להתעסק במבצעים והפצת המעיינות. כמובן כל הנ"ל יתבצע בהתייעצות ותיאום מלא עם השליח הראשי שעל אתר, ועל ידי זה תקויים המטרה של "יפוצו מעינותיך חוצה", "ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה", ונגיע לכל יהודי בכל מקום שהוא ברחבי תבל. כמובן שמילוי מטרה זו, תתבצע לפי הכללים הברורים שהתווה המשלח".

"ויהי רצון שנצליח כולנו להרבות באהבת חינם מתוך אחדות אמיתית, ונזכה ל"ברכנו אבינו כולנו כאחד" ולברכה העיקרית של התגלות משיח צדקנו מיד ממש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר