מסתובבים בבית יחפים? הנה מה שעלול לקרות לרגליכם

הליכה ללא נעליים בבית טובה יותר מהתרוצצות בחוץ בנעליים לא נוחות, אך עדיין לא מיטיבה עם הרגליים ויתכן שגורמת להחמרת בעיות בכף הרגל שכבר יש לכם או לפתח חדשות. אז מה הפתרון? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם אתם כמו רובנו, כנראה ששהיתם בבית ולא נעלתם נעליים אמיתיות בשבועות האחרונים (חוץ מגיחה קטנה למכולת מדי פעם). אבל כל ההסתובבות ברגליים יחפות בבית, למרות שהיא טובה יותר מהתרוצצות בחוץ בנעליים לא נוחות, היא עדיין לא עושה חסד עם הרגליים שלכם.

למעשה, יתכן שהיא גורמת להחמרת בעיות בכף הרגל שכבר יש לכם או לפתח בעיות חדשות. כדי להבין לעומק מה קורה בדיוק כשמוותרים על נעליים במשך שבועות ארוכים, שוחחנו עם הפודיאטר, ד"ר מיגל קונהה. הנה מה שהיה לו לומר:

האם הליכה בבית ברגליים יחפות מזיקה לרגליים?

לדברי ד"ר קונהה, התשובה היא כן, באופן חד משמעי. "הליכה ברגליים יחפות על משטחים קשים במשך זמן רב בעייתית לכפות הרגליים, מכיוון שהיא מאפשרת לכף הרגל לצנוח מטה, מה שעלול להוביל למתח עצום לא רק לכף הרגל, אלא גם לשאר חלקי הגוף", הוא מסביר.

בעיקרון, השרירים בכפות הרגליים שלנו נעים ומתאימים את עצמם במטרה להקל על חלק מהמתחים הנגרמים כתוצאה מהליכה על מרצפות קשות (כן, אפילו עם שטיחים עליהן), אך התאמות אלה גורמות לעתים קרובות לחוסר איזון שמקדם את הופעתן של תופעות כמו עיקום הבוהן (נפיחות מכאיבה בצד הבוהן) ובוהן מורמת (עיוות בעצמות הבוהן שגורמת לכיפוף).

אז מה כדאי לנעול בבית?

"אני ממליץ בחום לא לנעול נעליים שמיועדות להליכה מחוץ לבית בתוך הבית, כדי להימנע מהעברה מיותרת ולא-היגיינית של אדמה, חיידקים, נגיפים ואבקה מהסביבה לבתים שלנו", אומר ד"ר קונהה. עם זאת, יתכן שגם נעלי הבית הנעימות המועדפות עליכם אינן מהוות בחירה טובה. "חשוב לבחור נעל שמציעה כמה שיותר עמידות והגנה, מבלי להקריב נוחות או גמישות".

סוג הנעליים שעליכם לנעול יהיה תלוי גם אם אתם סובלים מבעיה כלשהי בכף הרגל שהיתה קיימת לפני כן, כמו קשתות חלשות ועיקום הבוהן. לדוגמא, אם יש לכם כפות רגליים שטוחות ואתם רוצים לקבל תמיכה נוספת בקשתות, ד"ר קונהה ממליץ לחפש נעליים שמרגישות די נוקשות (כדי למנוע את נפילת הקשת שלכם), כמו נעלי ספורט. בעוד אנשים עם קשתות גבוהות צריכים לחפש נעליים עם גמישות רבה יותר ורכות מעט יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר