תככים במשפחה

סוער בסוריה: בן דודו של הנשיא אסד מתחנן

המיליארדר הסורי ראמי מח'לוף, חשף באופן חסר תקדים עימות בתוך משפחת השלטון בסרטון שהעלה לפייסבוק שלו • הסיבה לקרע: עימות פנימי במשפחה - או לחץ רוסי (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: פייסבוק)

הקרע במשפחת נשיא סוריה בשאר אל אסד, שעד כה היה בגדר שמועה בלבד במדינה, הפך לרשמי ופומבי בעקבות סרטון של בן דוד הנשיא, ראמי מח'לוף, אותו העלה לעמוד הפייסבוק שלו.

בסרטון, אותו העלה היום (ראשון), טוען מח'לוף כי מנגנוני הביטחון של משטר אסד החלו לעצור עובדים בחברות ששייכות לו, ומתחנן בפניו למנוע את קריסת חברת תקשורת גדולה שבבעלותו.

בעקבות הוראה של משרד התקשורת לחייב את חברת הסלולר שלו לשלם כמעט 200 מיליון דולר למדינה, הוא מתחנן בפני בן דודו שלא לגבות את המיסים שעדיין לא שילם.

בסרטון טוען ראמי, "אנחנו לא מתחמקים מלשלם מס או מרמים את המדינה, איך מישהו יכול לגנוב מהמשפחה שלו?. כבוד הנשיא, אני מפציר בך, זו האמת".

הדיפלומט הסורי לשעבר באסם ברבנדי, שערק מהמשטר ב-2012 הסביר לסוכנות הידיעות אי.פי. כי "זה בין מחלוף לבין אשתו של אסד, אסמה, על מי ישלוט בכלכלה".

הוא הסביר כי אחזקותיו הפיננסיות וקרנות הצדה של מחלוף שיחקו תפקיד מרכזי במימון והבטחת רשתות התמיכה במשטר לאורך המלחמה, במיוחד בקרב המיעוט העלוואי. מנגד, לאשתו של אסד יש ארגוני צדקה משלה.

יש המסבירים אף הם כי מדובר בקרע פנים משפחתי, אך מפנים את האצבע לכיוונו של מהר אסד, אחיו הצעיר של בשאר וגנרל בצבא - לו יש קשרים כלכליים ענפים עם איראן.

אחרים טוענים כי מדובר דווקא בלחץ רוסי. דיווח זה מסתמך על העובדה שבשבועות האחרונים פורסמו בכלי התקשורת ברוסיה ביקורות חריגות על השחיתות בסוריה, למרות שהנשיא פוטין היה גדול תומכיו של אסד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר