תחת שורת מגבלות

גדולי ישראל: ילדי כיתות ז' וח' ו'ישיבות קטנות' ישובו ללמוד

מרנן ורבנן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין הכריעו, כי מחר, יום שני, יחזרו ללמוד תלמידי הכיתות הגבוהות בת"תים ובישיבות לצעירים - רק למוסדות שיישמו שורת תנאים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: נפתלי לרר | עזרא טרבלסי)

החל ממחר (שני), ילדי החינוך החרדי בכיתות הגבוהות ז' ח' ותלמידי הישיבות קטנות ישובו ללימודים במסגרת מגבלות נוקשות שהותוו על ידי הוועדה שמונתה מטעם גדו"י, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

בעוד ילדי החינוך מהמגזר הכללי חזרו היום (ראשון) באופן חלקי ללימודים, המוסדות החרדים טרם חזרו, והמתינו לגיבוש מתווה מסודר והנחיות כיצד להתנהל בעת החזרה ללימודים.

בוועדה שהתוותה את כללי החזרה ללימודים חברים הגרב"ד דיסקין ראש ישיבת אורחות תורה, הגאון רבי שרגא שטיינמן והד"ר משולם הרט.

יצוין כי נכון לעכשיו אין הכרעה באשר לחזרתם של ילדי החינוך החרדי בכיתות א'-ג' - שעדיין לא ישובו בשלב זה ללימודים.

במסמך שהגיע לידי 'כיכר השבת' כותבים חברי הוועדה כדלהלן: "מוסד שאין באפשרותו לעמוד בתנאים אלו, אין לו לפתוח את שעריו וחמירא סכנתא מאיסורא, כמו"כ כל מוסד צריך להעמיד אדם ממונה מטעמו שיהיה אחראי לפקח על שמירת כל ההוראות".

במסמך מפרטים חברי הוועדה שורת הנחיות: "התלמידים מגיעים לאחר תפילת שחרית וארוחת בוקר עם מסכות וכפפות (רצוי להביא זוג כפפות רזרביות לשימוש אחר נטילת ידיים)".

"לעת עתה הלימודים רק במסגרת השיעורים ולא בחברותות, כאשר התלמידים יושבים במרחק של כ-2 מטר [רצוי עם מסכה] ומחוץ לשיעורים דהיינו בדרך או בהפסקות חבישת המסכה חובה".

עוד מוסיפים הרבנים לפי הנחיות גדולי ישראל כי "בכל חדר לימוד לא יהיו יותר מ-17 תלמידים בקבוצות קבועות. ניתן ללמוד במשמרות".

בנוסף, "כובעים וחליפות לא יונחו על המתלים אלא כל אחד יניח לידו, התפילות [מנחה ומעריב] יתקיימו בחדרי השיעורים".

"המלמד או המג"ש יעמוד במרחק של לפחות 2 מטר, רצוי שתהיה מחיצה שקופה בגובה 2 מטר בין המלמד לתלמידים".

"הנהלת המוסד צריכה לדאוג:
א. אביזרי היגיינה כגון סבון לשטיפת ידיים, כוסות חד פעמיות, ניקוי שולחנות וכיסאות ע"י מטלית עם חומר חיטוי אלכוהולי וכיו"ב, ניקוי השירותים באופן קבוע".

"פיקוח על התלמידים בעת ההפסקות והיציאה מהמוסד על שמירת המרחק וחבישת המסכות, וכמו"כ הסברה לתלמידים על חובת הזהירות".

עוד הוסיפו כי "המלמדים ואנשי הצוות יבררו אצל הרופא האישי אם אינם בדרגת סיכון, ומספק יישארו בביתם", וכי "כל תלמיד צריך להביא אישור מהוריו שהוא בקו הבריאות"

"תלמיד שנמצא בביתו אחד מבני המשפחה החולה בנגיף אסור לו להגיע למוסד ועל ההנהלה לוודא שתלמידים אלו לא יגיעו".

"תלמיד שנמצא בביתו אחד מבני המשפחה בדרגת סיכון [עפ"י דעת רופאים ומומחים] אסור לו להגיע למוסד".

"השיעורים כללים והשיחות ימשיכו דרך הטלפון, כמו"כ על המלמדים ומגידי השיעורים להמשיך בקשר בטלפון עם התלמידים [ רצוי להעביר את השיעורים גם בטלפון עבור התלמידים שאין באפשרותם להגיע] וכן לדאוג על המשך החבורתות בטלפון".

"בקשר להסעות יש לברר אצל הרשויות את התנאים הנדרשים", וכי "תלמידים המתגוררים באזורים בהם יש אחוז גבוה של חולים בנגיף, יש להתייעץ עם רופאים כיצד לנהוג".

"הוראות אלו תקפות להיום יום ב' י' אייר, ונא לעקוב אחרי ההודעות בהמשך, ואנו מקווים שבס"ד יוכלו כולם לחזור בקרוב לסדרי לימוד מלאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר