ממשלה או בחירות?

בג"צ דן בהסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן • שידור חי

רגע לפני תום 21 הימים שהוענקו לכנסת להקמת ממשלה, ההחלטה מגיעה לשולחן שפטי בג"צ, שידונו בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן • שידור חי (חדשות)

בג"ץ (צילום: Yossi Zamir, פלאש 90)

ממשלה או בחירות רביעיות? ימים ספורים לפני תום 21 הימים שהוענקו לכנסת להקמת ממשלה חדשה, ההחלטה מגיעה הבוקר (שני) לשולחן שפטי בג"צ, שידונו בעתירות שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ובנימין נתניהו לכחול לבן ובני גנץ. 'כיכר השבת' מעביר את הדיון מבג"צ - בשידור חי.

שידור חי מבג"צ (לע"מ)

אם שופטי בג"צ יאשרו את עיקרי ההסכם הקואליציוני, הרי שכבר בקרוב צפויה לקום ממשלת האחדות בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ, אך אם השופטים יחליטו לפסול סעיפים עיקריים בהסכם, הרי שגובר הסיכוי שישראל תלך לבחירות רביעיות.

ביום חמישי, בחצות הלילה, יפקע המנדט שנתן הנשיא ראובן ריבלין לכנסת, להרכבת ממשלה על אחד מחברי הכנסת. ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן אמנם נחתם, אך שאלת השבעת הממשלה תלויה בהחלטת השופטים, ובשתי המפלגות חוששים שבג"צ יפסול סעיפים בהסכם כך שיקשה על שני הצדדים להקים ממשלה משותפת.

בנתיים, בכנסת, מנסים לאשראת תיקוני החקיקה הדרושים בכדי לאפשר את הקמתה של ממשלת האחדות עד יום חמישי. יו"ר הכנסת בני גנץ ייפגש היום עם ראשי הסיעות בכנסת בניסיון לגבש הסכמה על לוחות הזמנים, לאור אלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה שמעכבים כל התקדמות.

באם עד יום חמישי לא תושבע ממשלה חדשה, ראש הממשלה נתניהו יוכל לפנות לנשיא ריבלין ולהציג חתימות של 61 חברי כנסת המבקשים ארכה לצורך הרכבת ממשלה. באם לא יחתמו 61 ח"כים על הבקשה, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי ותלך לבחירות רביעיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר