"לא מספקים סחורה"

שלמה קרעי מ'הליכוד' הניח שתי הצע"ח; לסגור את 'גל"צ' ואת 'כאן'

חבר הכנסת מהליכוד, שלמה קרעי, הניח היום על שולחן הכנסת שתי הצעות חוק הקוראות לסכור או להפריט את התחנה הצבאית, ואת תאגיד השידור הציבורי - 'כאן' (חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
שלמה קרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

חבר הכנסת מ'הליכוד', ותלמידו של הגר"מ מאזוז, ד"ר שלמה קרעי, הניח היום (שני), שתי הצעות חוק על שולחן הכנסת - להפרטת או סגירת גלי צה"ל ותאגיד השידור הציבורי.

קרעי, הכין והעלה היום על שולחן כנסת, שתי הצעות חוק על תאגידי השידור הציבורי, השידור הציבורי 'כאן', ותחנות הרדיו של צה"ל - גלי צה"ל, בכוונה לסגור או להפריט אותם.

על הסיבה להפרטת או סגירת גל"צ הסביר קרעי, "גל"צ עולה לנו כל שנה כ-50 מיליון שקלים, חוץ מכוח האדם הבלתי מוגבל העומד לרשותו על חשבון הצבא. זה אולי כסף קטן במונחי תקציב, אך אין שום סיבה בעולם שלמדינה דמוקרטית תהיה תחנה צבאית".

קרעי מוסיף ואומר: "גם אם נאמר שלמדינת ישראל יש איזשהו צורך בכך, הרי שגלי צה"ל היא כבר מזמן תחנה רגילה לכל דבר ועניין שאין לה שום קשר לצבא. אין שום הצדקה לממן אותה מתקציב משרד הבטחון על חשבוננו ושחיילינו "יילחמו" שם לביצור והגנה על עוד מעוז שלא מייצג חלק גדול מהעם".

קרעי באולפן 'כיכר', מספר על הקשר עם הרב מאזוז

"הפרטת גלי צה"ל תביא לפתיחת השוק לתחרות ולהקמתה של תחנת רדיו ארצית פרטית ראשונה בישראל".

על תאגיד השידור הציבור הסביר ח"כ קרעי כי: "תאגיד השידור הציבורי על שלל תחנותיו בטלויזיה וברדיו עולה לנו כ-800 מיליון שקל בשנה. הון תועפות גם בימים כתיקונם, ובפרט בימים אלו. התקציב בנוי מהעברה ישירה מהמדינה (מתקציב המדינה) ותוספת (ישירה לא פחות) הכלולה בתשלומי אגרת הרישוי".

"גם אילו היתה הצדקה לשידור ציבורי, תאגיד השידור הציבורי לא מספק את הסחורה ולא מייצג את הרבגוניות בשיח הישראלי אלא אליטה קטנה וסגורה ברוב המקרים".

"בוודאי ובוודאי", מוסיף קרעי, "כאשר אין שום הצדקה לשידור ציבורי כזה. בעידן רב ערוצי ואינטרנטי פתוח וחופשי כמו בימינו, שבו לכל אחד יש ייצוג במגוון רחב של תוכניות, בוודאי שאין הצדקה לסכום המטורף הזה".

קרעי נותן את פרשנותו ואומר: "כי הציבור הישראלי ירוויח הרבה יותר, הן בחיסכון בעלויות והן מבחינת התוכן, אם התאגיד יהפוך לפרטי, או לחלופין שהשוק יפתח לחלוטין בלעדיו".

"יש לציין", הוא מוסיף, כי" אם לא יהיה ביקוש למכרז על גלי צה"ל ו/או התאגיד ולא יימצא מי שירצה לקנות אותם, הרי שתוך זמן מסויים שניהם יסגרו והזרמת הכסף הציבורי תיפסק".

*שוק התקשורת הוא שוק ארכאי, מלא רגולציות מטורפות, להוסיף על כך גם שידור ציבורי ותחנה צבאית זה שיגעון של ממש שלא משרת את האינטרס הציבורי. יש להפסיק זאת לאלתר. אני מקווה שנצליח בעז"ה ובעזרת חבריי מכל סיעות הבית". מסיים קרעי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר