'שלושים' להסתלקותו

ראש לשכת הראש"ל בראיון מהחדר המיותם

הפרידה מהרב; הכניסה ללשכה המיותמת; היחס לכל יהודי; הסבל שעבר; סיפורי הניסים והשוטר שהתרגש בשעת לילה מאוחרת • ראש לשכת הראשל"צ זצ"ל בראיון מיוחד (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יוחנן בלייך)

'שלושים' לזקן הראשונים לציון: במלאות ה'שלושים' להסתלקותו של הראשון לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, 'כיכר השבת' בפרויקט ראיונות מיוחד, בהגשת ישי כהן, עם הרבנים והאנשים הקרובים ביותר לראש"ל.

במסגרת הפרויקט מתארחים הראשון לציון הגר"ש עמאר, הרב הראשי לשעבר ועמיתו של הגר"א לרבנות הגאון רבי ישראל מאיר לאו, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי - שגדל כילד בשכונתו של הרב ומאוחר יותר הביא לבחירתו לתפקיד הרב הראשי - והרב אבא יצחק שטרית, ראש לשכת הרב.

והיום: הפרק השני. הרב אבא יצחק שטרית, ראש לשכת הראשל"צ זצ"ל, בראיון מיוחד בלשכה המיותמת בשכונת רמת שלמה בירושלים.

מה התחושה שלך כשאתה נכנס לחדר המיותם?

"אני זוכר את הרגע הראשון שנכנסתי לכאן באמצע השבעה, יחד עם בנו של הרב רבי משה, ולא יכולנו להוציא מילה, אלא רק לבכות. כאב וחיסרון עצום שאף אחד לא יוכל למלא".

הרב אבא יצחק שטרית עם הראש"ל זצ"ל

אתה נכנס מידי יום לחדר?

"ברוך ה' הרב השאיר לנו הרבה חומר, כתבים וספרים שלא ידענו עליהם, ואנו צריכים לטפל בדברים שהשאיר הרב זצוק"ל, שקולו עדיין מהדהד.

"אני הכרתי את הרב בזמן שגרתי עדיין בחיפה, ואני זוכר את השבת הראשונה שבאנו להתפלל בבית מדרשו של הרב בקשי זצוק"ל, שהכיר את אבא שלי, ומיד כשאבא נכנס לבית הכנסת הרב התרומם ממקומו והושיב אותו במקום מכובד, וכל זה למרות היותו רב ראשי של העיר חיפה".

איך נוצר המצב שהתחלת לעבוד עם הרב?

"למדתי בבניין שבה הייתה לשכתו של הרב, והייתי מגיע אליו הרבה כדי לשאול שאלות בהלכה, וכך התחברתי אליו מאד, וב. 6 השנים האחרונות הייתי צמוד אליו פה במקום הזה.

(הרב אבא יצחק שטרית בלשכה המיותמת)

"אני זוכר שביום הראשון שלי בתפקיד הרב קרא לי ואמר לי בזה הלשון. "אנחנו צריכים לזכור שאנו נמצאים כאן כדי לשרת את הציבור, ומה שאני מבקש לעשות היום, צריכים לעשות אותו באותו יום". זה משפט שאני לא אשכח.

"הייתה גם הוראה מפורשת של הרב לתת לכולם להיכנס, ללא הבדלים בין אנשים, ואני זוכר מקרה של אישה שדפקה בביתו של הרב בזמן המנוחה שלו, וכשאמרתי לה שלא דופקים בשעת מנוחה של הרב, הוא קרא לי מיד וגער בי, וכמובן שהלכתי מיד לקרוא לאותה אישה. זו האהבת ישראל שבערה בו".

מה האירוע או המעשה שאתה לוקח איתך מכל התקופה שבה היית לצד הרב?

"אני זוכר שלילה אחד בשעה מאוחרת התקשרו אליי מהמשטרה ואמרו שיש להם מקרה של פיקוח נפש, של אחד שמתגורר בסמוך לביתו של הרב שהשאיר מכתב שהוא מעוניין לפגוע בנפשו, ומכיוון שאני הייתי אחראי על בית הרב, ביקשו ממני לראות את מצלמות האבטחה, על מנת לזהות את המסלול של אותו אדם.

"הגעתי לבית הרב ולאחר שהדלת הייתה נעולה, נאלצנו להעיר את הרבנית, וכשנכנסנו הביתה ראינו את הרב יושב ולומד, ומרוב שהיה שקוע בתורה, הוא לא שמע את הדפיקות בדלת.

"לאחר שעשינו את מה שהיינו צריכים, השוטר ביקש את ברכתו של הרב, ולאחר שיצא מהבית הוא אמר לי שמעולם לא ראה יהודי צדיק שכזה".

הרב אבא יצחק שטרית עם הראש"ל זצ"ל

מתי נודע לכם שהרב נדבק בקורונה?

"הרב היה באותו יום בבית החולים לצורך טיפול, ובכניסה ראו שיש לו חום לא גבוה, אבל תוך כדי הטיפול חום גופו עלה מאד, ושלחו אותנו לבצע בדיקה, ובשעות הערב קיבלנו תשובה חיובית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר