התסבוכת המשפטית

מנדלבליט לבג"צ: "אין לפסול את ההסכם הקואליציוני"

היועץ המשפטי לממשלה הודיע לבית המשפט כי הוא סבור ש"אין מקום לקבוע כי דין ההסכם הקואליציוני להיפסל" • אחרי הדיון אתמול, פסק הדין צפוי להינתן ביום חמישי (חדשות, ארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש לבג"צ את תגובתו להודעת העדכון שהגישו ראש הממשלה וסיעות הליכוד וכחול-לבן, בהמשך להחלטת ביהמ"ש מאתמול.

זאת, במסגרת העתירות המבקשות למנוע את הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הממשלה, וכן להורות על בטלות ההסכם הקואליציוני או על בטלות סעיפים ממנו.

בתגובה נאמר, כי בהינתן ההבהרות האמורות שהוגשו מטעם הסיעות החתומות על ההסכם הקואליציוני, כמו גם האפשרות לתת להוראותיו הרלוונטיות פרשנות מקיימת כמפורט בעמדת היועץ המשפטי לממשלה; ובהינתן ההלכה השגורה לפיה אין בכוחו של הסכם קואליציוני לגבור על כללי המשפט הציבורי שנקבעו בחוק ובהלכה הפסוקה; סבור היועץ המשפטי לממשלה שאין מקום לקבוע כי דין ההסכם, או איזה מסעיפיו, להיפסל.

בהודעת היועמ"ש נאמר כי כל זאת, גם בשים לב להלכה הפסוקה השומרת את ההתערבות בית המשפט הנכבד בהסכמים קואליציוניים למקרים חריגים ונדירים.

מוקדם יותר הסכימו הליכוד וכחול לבן להכניס כמה שינויים בהסכם הקואליציוני, בין השאר שינו את הסעיף עליו הסכימו מראש, לא לקדם חוקים במשך חצי שנה.

הדיון בנושא, התקיים אתמול בהרכב מורחב של 11 שופטי בג"ץ. את פסק הדין, צפויים השופטים לפרסם ביום חמישי הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר