נגד סין

טראמפ: "הקורונה חמורה מאסון התאומים ופרל הארבור"

נשיא ארצות הברית סבור כי הקורונה גרועה מהמתקפות הגדולות על אדמת מדינתו, פרל הארבור ומגדלי התאומים, ומאשים את סין: "זה היה צריך להיפסק ישר במקור" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב ערך הלילה מסיבת עיתונאים מאולתרת בחדר הסגלגל שבבית הלבן, האשים שוב את סין באחריות למגיפת הקורונה בארצות הברית.

בדבריו, אמר טראמפ כי מדובר במתקפה הגרועה ביותר על ארה"ב. "זו באמת המתקפה הנוראית ביותר שהייתה לנו. זה יותר גרוע מפרל הארבור. זה יותר גרוע ממרכז הסחר העולמי".

במתקפה היפנית על פרל הארבור נהרגו כ-2,500 בני אדם, ובמתקפת הטרור על מגדלי התאומים נהרגו כ-3,000 איש. מנגיף הקורונה, מתו כבר 73,095 אמריקאים.

טראמפ הוסיף כי לא יפזר בסופו של דבר את צוות המשימה שהקים למאבק בקורונה, בראשות סגנו מייק פנס. "עד אתמול כשהתחלתי לדבר על פיזורו לא ידעתי עד כמה הם פופולריים. הכוח זוכה להערכה של הציבור", הסביר.

בהמשך תקף את סין שוב: "זה לא היה צריך לקרות. זה היה יכול להיפסק בסין. זה היה צריך להיפסק ישר במקור, וזה לא קרה", האשים הנשיא.

סרטון הקורונה: כך עקצו הסינים את ארה"ב (צילום: ללא קרדיט)

מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר אמש, "הם ידעו. סין הייתה יכולה למנוע את מותם של מאות אלפי בני אדם ברחבי העולם. סין הייתה יכולה למנוע מהעולם להידרדר למיתון כלכלי גלובלי. סין ממשיכה בסירובה לשתף את המידע שלו אנו זקוקים כדי לשמור על אנשים בטוחים".

מוקדם יותר השבוע טען פומפאו, כי "המפלגה הקומוניסטית הסינית עשתה כל שביכולתה שהעולם לא ידע, בזמן המתאים לכך, ויש לכך המון ראיות. חלק מהראיות פומביות וניתן לראות את השתלשלותן בדיווחים הסיניים לכלי התקשורת".

"הם השאירו את העיתונאים בחוץ, הם דאגו להשתיק את אנשי הרפואה שהתריעו והזהירו. הם עשו את כל הדברים שמשטרים סמכותניים עושים, מדובר במאמץ דיסאינפורמציה קומוניסטי קלאסי".

הוא הוסיף כי "יש המון ראיות לכך שמקורו של הנגיף הוא במעבדה בעיר ווהאן. הנגיף עלה בחייהם של עשרות אלפי בני אדם ואלפי אמריקנים. אני והנשיא היינו ברורים מאוד בנושא. תהיה תגובה אמריקנית שתתבצע בזמן שאנו נראה לנכון".

בתגובה, בתקשורת הממלכתית בסין כינו השבוע את פומפאו "משוגע". בתגובה רשמית נמסר ממשרד החוץ הסיני: "את הנושא הזה צריך להשאיר למדענים ולמומחים הרפואיים, ולא לפוליטיקאים שמשקרים לצרכים הפוליטיים הפנימיים שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר