לונג איילנד, ניו יורק

בבית האבות היהודי: עוד 14 קשישים נפטרו מנגיף הקורונה

לאחר שדווח בחודש האחרון על 57 דיירים בבית האבות היהודי בניו יורק, שנפטרו מנגיף הקורונה, 14 קשישים יהודים נוספים נפטרו מהנגיף כשסך הנפטרים בבית האבות מגיע ל-71 דיירים (חדשות)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום מסך: מתוך אתר Parker Jewish Institute )

בתוך כחודש: 14 קשישים יהודים נוספים מבית האבות היהודי בניו יורק, נפטרו מנגיף הקורונה. מדובר בעלייה תלולה בתמותה, שכן רק לפני שלושה שבועות דווח ב'כיכר השבת', כי 57 מדיירים בית האבות נפטרו לאחר שנדבקו בנגיף.

בבית האבות היהודי: 57 דיירים קשישים נפטרו מנגיף קורונה

הנתונים, שפורסמו מוקדם יותר השבוע, מגיעים על רקע טענות קשות כנגד הגורמים האחראים בטענה, כי לא נעשה דיו כדי להגן על אוכלוסיית הקשישים בבתי האבות. לפי הערכות, כ-4,813 קשישים נפטרו בבתי אבות מאז תחילת חודש מרץ.

בבית האבות היהודי פארקר (Parker Jewish Institute) בלונג איילנד, ניו יורק, נפטרו כאמור עד כה 71 דיירים יהודים, חלקם ניצולי שואה. דוברת בית האבות לינה סקאקו אמרהי כי המספרים הגבוהים נזקפים לעובדה שהם ביצעו בדיקות קורונה הרבה לפני כולם.

"זה באמת מראה מי אנחנו כארגון", אמרה. "מכיוון שמהתחלה דאגנו לדיירים. יש לנו אוכלוסייה שברירית ומורכבת ומסובכת יותר. הם פגיעים מאוד לכל סוג של מחלה ונגיף - שעלול להיות קטלני עבורם בגלל מצבם הבריאותי".

כזכור, התקשורת המקומית פרסמה טענות שנשמעו, כי בית האבות לא היה מצויד כראוי להתמודדות עם הנגיף, כאשר לאנשי הצוות חסרים מסכות ובגדי מיגון מתאימים ולעתים אף נאלצו להשתמש בשקיות אשפה בכדי למגן את עצמם.

לינה סקאקו, דוברת בית האבות, דחתה את הטענות ואמרה: "הוצאנו מאות אלפי דולרים על ציוד מגן אישי, הטענות לא נכונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר