רשמית: ירכיב ממשלה

המושכות חוזרות לידי נתניהו, בזכות בני גנץ

מי היה מאמין: בנימין נתניהו קיבל שוב את המנדט להרכיב ממשלה בישראל, מידי נשיא המדינה ריבלין, זאת לאחר שחברי סיעת 'כחול לבן' המליצו עליו, להקמת ממשלת אחדות (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Gili Yaari/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי שוב להרכיב, בתוך מספר ימים, ממשלה בישראל, זאת לאחר שהערב (חמישי) הוא קיבל את המנדט לכך מידי נשיא המדינה.

כזכור, מוקדם יותר היום חתמו 72 חברי כנסת על מסמך בו הם ממליצים על נתניהו כראש הממשלה הבאה; ממשלת האחדות. בחותמים: גם חברי סיעת כחול לבן בראשות בני גנץ, שצפוי אף הוא לכהן כראש ממשלה, ברוטציה.

"לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל", כתב הנשיא ריבלין, "לא עלה בידי המועמדים שהטלתי עליהם את התפקיד להרכיב ממשלה במערכות הבחירות לכנסת ה-21, ה-22 וה-23, והיום התקבלה ליד בקשה בכתב, החתומה על ידי רוב חברי כנסת, המבקשים להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על ח"כ בנימין נתניהו".

תגובתו הקשה של לפיד (דוברות 'יש עתיד')

מההמלצות נעדרו חתימותיהם של הח"כים מ'ימינה'. על פי הדיווחים, המפלגה הציונית-דתית דורשת שניים משלושת התיקים הבאים: חינוך, תחבורה ובריאות, כשהכוונה היא שהיו"ר בנט יהיה שר קבוע, בעוד שקד וסמוטריץ' יעשו רוטציה על התפקיד הנוסף, ורפי פרץ יישאר בלי כלום.

השר נפתלי בנט עדכן: שוחחתי ראש הממשלה נתניהו והדגשתי כי רצוננו הוא להבין מה קווי היסוד של הממשלה, בשל הבעייתיות המסתמנת (משרדי המשפטים והכלכלה בידי אנשי הסתדרות ושמאל).

"ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי, זאת לאחר שתמכה בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים", הדגיש יו"ר המפלגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר