השפעות הקורונה

חוזרים לשגרה? הישראלים מצהירים כי השתנו

הקורונה שיבשה את שגרת החיים בעולם כולו, כעת, למרות ההקלות, הציבור מצהיר בסקר כי לפחות בטווח הקרוב לא ישוב לשגרה אליה היה רגיל לפני פרוץ הנגיף בחיינו (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הישראלים חוזרים לקניונים? קניון מלחה בסופ"ש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ההקלות כבר פה ובמקומות רבים מתחילים לחזור לשגרה, אבל סקר חדש של מרכז הידע והמחקר הלאומי למצבי חירום מלמד כי ישראלים רבים חושבים שישנו את התנהגותם בשל המשבר, לפחות בטווח הקרוב.

בסקר שהתפרסם ב'ידיעות אחרונות' השתתפו מעל 1,600 ישראלים והוא נגע בנושאים כמו: חינוך, תחבורה ציבורית, קניות, טיסות ובילויים.

רוב הנשאלים (53%) ענו כי לא ישובו לערוך קניות בקניונים ובחניות כמו בעבר, רק 17% אמרו בוודאות כי יחזרו לצרוך כמו לפני פרוץ הקורונה. רובם (57%) גם הוסיפו כי יימנעו מביקור בקניונים ויעדיפו לקנות בחנויות ברחוב, באוויר הפתוח דבר שככל הנראה ישתנה אם הקורונה תיעלם לחלוטין.

גם הטיסות סופגות מכה קשה מהקורונה, גם לטווח הארוך יותר. 53% מהנשאלים לא ישובו לטוס גם לאחר שייפתחו השמיים אלא רק במקרים חיוניים. זאת למרות שלפני פרוץ נגיף הקורונה, 72% מהמשיבים נהגו לטוס לפחות פעם בשנה. כעת, רק 24% השיבו כי יחזרו לטוס כמו בעבר.

תחבורה ציבורית: 42% מהנשאלים ענו יפחיתו את השימוש בתחבורה הציבורית בעקבות משבר הקורונה.

קניות ברשת: 45% מהמשיבים ענו כי יגבירו את השימוש בשירותי הקניות המקוונים באינטרנט. רק 7% ענו כי יפחיתו את השימוש בהם.

למרות החזרה הרשמית של הגנים והמעונות, עדיין ישנם 33 אחוזים שהצהירו שלא ישלחו את ילדיהם. רוב ההורים שנשאלו (67%) שולחים את הילדים לגנים ולמסגרות החינוך שנפתחות מחדש.

מסעדות ובתי קפה: 56% מהישראלים השיבו כי יפחיתו את הבילוי במסעדות ובתי קפה בהשוואה לתקופה שלפני פרוץ הקורונה. 42% השיבו כי ימשיכו לבלות בדיוק כמו לפני הסגר.

כאמור, הסקר בדק את דעתם של הישראלים כיום, והסבירות היא שבמידה ולא נחזה בהתפרצות נוספת בזמן הקרוב גם החרדה והחשש יירדו ואיתם החזרה לשגרה הישנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר