טור דעה

אחרי חשיפת דרעי: מי רוצה לבוא למירון, למרות הסכנה? // ישי כהן

רוב חולי הקורונה בישראל, גם בחלק מהערים המעורבות, הם מבני הציבור החרדי; כך חשף השר דרעי בראיון המדובר ל'כיכר השבת' • ואני תוהה: אתם עדיין מלינים על ציון הרשב"י ובתי הכנסת הסגורים? (טור)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

70% מחולי הקורונה בישראל משויכים למגזר החרדי; נתון דרמטי זה אינו חדש. כולנו ידענו עליו, ויש שידעו אך חששו לדבר. אלא שלכולנו התחדש, כי גם בחלק מהערים המעורבות, יש בין החולים רוב ניכר לבני הציבור החרדי.

את הנתון המפחיד האחרון חשף יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. הפוליטיקאי החרדי שבחר להיכנס מתחת לאלונקה, מי שבמקום להצטרף לבליץ הראיונות והכותרות נגד הסגר בשכונות החרדיות, לקח אחריות על המגזר החרדי בכל הקשור לנגיף, למד את הנושא והמליץ על הסגר, גם אם דעת הקהל הייתה נגד.

אכן. איש לא יכול להתכחש לגל ההסתה המזעזע נגד הציבור החרדי. כולנו חווינו אותו מרינה מצליח דרך הפרשנים מטעם, הפוליטיקאים ועד אחרון הטוקבקים. כולנו גם גינינו את אותו. דרעי עצמו דרש מנתניהו לגנות את ההסתה, ואכן כך היה. לא היה קשה להבחין בין מי שדואג למגזר החרדי לבין השונאים שביקשו להאשים.

השר אריה דרעי קורא לחשבון נפש

אחרי שהבהרנו את המובן מאליו, אנחנו צריכים לעצור, ולצפות שוב בדברים הנוקבים של דרעי. איש לא יכול להאשים את הפוליטיקאי החרדי הבכיר במגזר כאחד שמנסה לתקוף את החרדים, להאשים או להסית. האיש לקח אחריות: בצעד מנהיגותי הוא הטיח בפנינו את האמת, שגם חבריו לפוליטיקה החרדית מכירים - אך חוששים לספר. למה? כי לא בטוח שזה נעים לאוזני המאזינים. אך תפקידו של מנהיג הוא לדבר גם על הדברים שקשה לקבל.

ביום שאחרי, ונקווה שאנחנו אכן אחרי הגל הראשון, צריכים להתכנס ולעשות - כך אמר יו"ר ש"ס - חשבון נפש. למרות שישנם הסברים מדוע החרדים נדבקו יותר, וחלקם הגדול אף נכונים, עדיין: מפת החולים החסויה שחושפת כי רוב החולים, בכל הארץ, הם בני הציבור החרדי, צריכה להדאיג אותנו. דוגמה? האם מי מאיתנו יכול להסתיר את העובדה שבבתי הכנסת לא שמרנו על כללי הזהירות? לא סתם הם הפכו למדגרה מרכזית.

השר דרעי מסביר למה בתי הכנסת סגורים

אנחנו יכולים להמשיך לעצום עיניים, לטעון שכל הסיבה לאחוזי התחלואה במגזר היא חגיגות הפורים ובכך לצאת ידי חובה. אבל ציבור שדואג לעצמו, שרוצה להגיע למלחמה הבאה מוכן, צריך לעצור, לעשות חשבון נפש, להכות על חטא ולקבל לעתיד.

כנ"ל לגבי בתי הכנסת והר מירון. אנחנו יכולים להתבכיין, לטעון שמדובר בשנאת חרדים במקרה הגרוע וזלזול בדת במקרה הפחות גרוע. אבל אנחנו גם יכולים, ואף חייבים, ללמוד את הנתונים, להקשיב לנציגים, ולהבין שלדרעי וליצמן אכפת מבתי הכנסת לא פחות מאיתנו. אם הם חושבים שכעת מדובר בצעד מסוכן, כנראה שהם מכירים את הנתונים.

האם יש אחד שמוכן לקחת אחריות על בתי הכנסת, שיעמדו בהם בכל הכללים? אין. אם יפתחו את בתי הכנסת ונגלה ששוב הם הפכו למדגרת קורונה, על מי נטיל את האחריות? כך גם לגבי מירון; מספיק שמספר חולים יגיעו להר, ידביקו כמה עשרות או מאות, והדרך לגל הדבקה נוסף במגזר קצרה מאוד.

אז לכל הממאנים לעכל בימים אלו את ההיעדרות מ'רבי שמעון' בל"ג בעומר, אומר רק זאת: הקשיבו לדבריו של 'פרויקטור הקורונה' במגזר, והפנימו - למרות הכאב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר