התיעוד שמפחיד את החרדים

איילת שקד על הראשל"צ: אני מכתיבה איזה דיינים למנות

חשיפה מפגישה שנערכה בין שר הדתות לבין איילת שקד מלמדת על עמדתה של שקד בכל הנוגע למינוי הדיינים. בתיעוד נראית השרה לשעבר מכריזה כשהיא המכתיבה את מינוי הדיינים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דרעי ושקד (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

קרב של ממש מתנהל בין הציונות הדתית למפלגות החרדיות על הוועדה הנחשקת – הוועדה למינוי דיינים. במפלגות החרדיות ובציונות הדתית רואים בוועדה למינוי דיינים, וועדה יוקרתית שתקבע את הרכב בתי הדין בישראל.

בשנים האחרונות נשלטה הוועדה על ידי שר מהליכוד. בציונות הדתית חששו כל העת מהרגע בו תעבור הוועדה לידיים חרדיות. כעת, טוען יו"ר צוות המו"מ מטעם הליכוד השר יריב לוין, כי הוועדה הובטחה במסגרת המו"מ הקואליציוני למפלגת ש"ס.

במפלגת 'ימינה' הביעו את זעמם. איילת שקד הפטירה כזכור אחה"צ קודם ישיבת הסיעה: "נתנו את הוועדה לש"ס בלי להודיע ולעדכן אותנו קודם. זה אמור להיות אצל שר ניטרלי".

אלא, שמתיעוד וידאו המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת' עולה, כי השקפתה של איילת שקד היא זו שמפחידה את המפלגות החרדיות המעוניינות בשליטה מלאה בוועדה היוקרתית.

מדובר בפגישה שהתקיימה עם בכירי הרבנות הראשית לישראל ומשרד הדתות יחד עם שר הדתות דאז דוד אזולאי ז"ל.

בוידאו נראית שקד, אז שרת המשפטים של ישראל מפוצצת את הפגישה בזעם: "די כבר, באמת!, תגידו אם הוא רוצה את הרב שפירא, הרב לביא והרב עמוס, אם לא...די נמאס לי כבר, אני מכתיבה לו איזה דיינים למנות, די כבר..".

כאמור, שקד מפוצצת פגישה עם שר הדתות דוד אזולאי ז"ל כשהיא דורשת 'להכתיב' לראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף איזה דיינים ימונו לבית הדין הגדול.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת הסיעה: "אמרתי ליריב (יריב לוין. א.ר.) שאני מבין שקשה לתת לנו את הוועדה למינוי דיינים כי אנחנו שישה מנדטים וש"ס תשעה מנדטים. הצעתי לו 'קחו את זה אליכם, לליכוד' כי הם 36 מנדטים וש"ס רק 9 מנדטים. תגיד לדרעי 'עם כל הכבוד, אתה רק 9 אנחנו דורשים את ראשות הוועדה'".

איילת שקד סירבה להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר