פרסום ראשון

יהדות התורה תחדד את דרישותיה: במוקד - "סוגיית הגיוס"

'חוק הגיוס', תקציב הישיבות, חילולי השבת והקמת צוות לענייני דת: אלו הדרישות העדכניות של חברי יהדות התורה מהליכוד במו"מ, לאחר ישיבת הסיעה בה חודדו העמדות • פרסום ראשון (חדשות,בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת סיעה (ארכיון. באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

במשך שלוש שעות התכנסו אמש (ראשון) חברי הכנסת של יהדות התורה, ובאורח נדיר עברו יחד שבעת החברים סעיף סעיף מבין עשרות הסעיפים בהסכם הקואליציוני. כעת, חושף 'כיכר השבת' את הדרישות המרכזיות של המפלגה לקראת חתימה עם הליכוד.

תחילה בסוגיית גיוס בני הישיבות: במהלך הישיבה הועברה ביקורת על כך שהליכוד סגר עם כחול לבן באופן חד צדדי את הנושא. בשל כך הציעו סגן השר מאיר פרוש ומזכ"ל דגל התורה יצחק פינדרוס (שהשתתף בישיבה באמצעות הטלפון) להוסיף פסקה שתחייב את הליכוד לפעול משפטית במידה והחוק ייפסל.

לדרישה זו יתווסף תנאי, כי גם חברי כחול לבן יחויבו לפעול בהתאם לכך. ואכן ביהדות התורה הסכימו לפעול באופן שכזה.
ל'כיכר השבת' נודע כי השר ליצמן טען בישיבה כי מה שהוא הצליח להשיג עד כה "יגרום שיהיה לנו שקט בנושא הגיוס במשך חצי שנה", אבל החברים הזכירו לו כי בהסכם הקואליציוני עם כחול לבן מדובר על חקיקת חוק הגיוס באופן מיידי.

מקלב, מחוץ לחדר הסיעה: "אנחנו לא באופוזיציה" (צילום: אתר ערוץ 7)

בנושא חילולי השבת, סוכם כי הסיעה תוסיף אמירה מחייבת להסכם הקואליציוני. וכך גם גם באשר לעצמאותן הערכית של רשתות החינוך החרדי.

עם השבעת הממשלה, יוקם צוות בראשות נציג מכל גוש שיפקח על נושאי הדת, כאשר הדרישה של יהדות התורה שיהיו שני נציגים, מאחר והם משתי מפלגות - אגודת ישראל ודגל התורה.

בנושא התפקידים, הסיעה תבקש לעגן בהסכם את המעמד של סגני השרים, בעניינים שקשורים לנושאים החרדים מול שריהם, וכן שבמשרדים בהם יכהן סגן שר מטעם יהדות התורה לא יכהן סגן שר נוסף.

דרישה נוספת של סיעת יהדות התורה היא לקבל את ראשות אחת הוועדות הגדולות בכנסת, לפחות בחלק הראשון של כהונת הכנסת, וכן את ראשות הועדה לפניות הציבור.

ועוד: יחוקק חוק נורווגי שיאפשר לשר או לסגן שר להתפטר מחברותו בכנסת לטובת הבא ברשימת סיעתו, ולחזור ולכהן בכנסת מיד עם התפטרותו מתפקידו המיניסטריאלי, כאשר מסגרת החוק תיקבע בתיאום עם סיעת יהדות התורה.

סעיף מעניין אותו דורשת המפלגה הוא דווקא בנושא המדיני, כחלק מהתחייבות המפלגה לרבנים מהציונות הדתית: יהדות התורה מתחייבת לתמוך בכל עמדה של ראש הממשלה הנוגעת באופן ישיר או עקיף לענין החלת הריבונות (האמורה בסעיף 29 להסכם הקואליציוני הראשי, בכפוף להסכמה עם ארצות הברית) בממשלה ו/או בכנסת ובכלל זה בוועדות הכנסת ובהצבעות במליאת הממשלה והכנסת.

בהסכם הוכנס סעיף נוסף, הקשור לחינוך המיוחד החרדי הסובל מחוסר תקציב: יש לדאוג למתן תקציב הולם לכלל צורכי החינוך, כולל שוויוניות בכל הקשור לחינוך המיוחד, נכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר