בעקבות 'כיכר השבת'

סערת עומר אדם: 'קצינים הצטלמו איתו והעלו אותו למירון'

במשטרה מבצעים תחקיר על עלייתם של עומר אדם ואבישי נריה להר מירון • חברת ההפקה: אדם היה אמור להופיע בהילולה אך המופע בוטל ושמו הוסר מהרשימה • הסערה נמשכת (חדשות, ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
עומר אדם ואבישי נריה בכניסה למירון, אמש (צילום: ללא קרדיט)

בעקבות 'כיכר השבת': הסערה סביב עלייתו של הזמר הישראלי עומר אדם ואיש העסקים החרדי אבישי נריה להר מירון, בזמן שהמוני בית ישראל נאלצו להישאר בביתם, ממשיכה להעסיק את בכירי המשטרה וההפקה בהר מירון.

בתחילה טענו גורמים המעורבים בניהול ההילולה כי עומר אדם נכנס באישור חברת ההפקה, שבבעלות דודי עזריאל, שנשכרה על ידי משרד נגב והגליל שבראשות אריה דרעי.

אלא שבחברת ההפקה דוחים את הטענות. גורם בחברת ההפקה חשף בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בתחילה עומר אדם אכן היה אמור להופיע בהדלקה המרכזית שבראשות הראשון לציון, הגאון רבי שלמה משה עמאר ולקרוא מספר פרקי תהילים. אלא שימים לפני ההילולה הוחלט לבטל את ההופעה מחשש לביקורת ציבורית.

גורמים בחברת ההפקה אמרו ל'כיכר השבת' כי ברשימת 39 האישורים שהחברה ביקשה להכניס להר - אדם לא הופיע ושמו הוסר, אלא שלמרות זאת אדם הצליח להיכנס למירון.

גורם המעורה בפרטים טען כי אדם הצליח להיכנס בשל מעמדו כ'סלבס': "הוא הגיע למחסום, השוטרים הבחינו בו, הצטלמו והעלו אותו להר. אדם עצמו עזב את ההר לאחר מבול תמונות הסלפי".

בינתיים, כך נודע ל'כיכר השבת', במשטרה מודעים לביקורת הציבורית על עלייתם של אדם ונריה להר מירון, ובשעות האחרונות מבצעים קציני המחוז הצפוני תחקיר של האירוע החריג. במהלך הערב צפויה המשטרה לפרסם את המסקנות.

בתגובה לתחקיר המשטרתי, אמר השר דרעי: "אני מברך על הודעת המשטרה לפתוח בבדיקה כיצד נכנסו לחגיגות ל"ג בעומר במירון, אנשים, בינהם זמרים, שלא הורשו להיכנס".

לדבריו: "אני מביע צער על כך שהוכנסו למירון אנשים שאינם קשורים לאירוע, בעוד מהציבור הרחב נמנעה הכניסה".

בתוך כך, בש"ס דוחים את הניסיונות להטיל את האחריות על המשרד לפיתוח נגב גליל: "לדרעי היה אישור להיכנס להר מירון במסגרת החסינות. גם בני המשפחה הקרובה יכלו להיכנס אבל הוא בחר שלא להגיע בכדי לשמש דוגמא לציבור, יתרה מזו הוא ביקש גם מחברי הכנסת שלא להגיע להר, מגוחך לנסות לערב את שמו לכניסת עומר אדם".

בהודעה רשמית מטעמו של דרעי נאמר: "הטענות על הכנסת זמרים ואנשי עסקים שקריות באופן מוחלט. אף אחד מהמוזכרים לא קיבל אישור ממשרד הפריפריה, שכלל לא היה קשור לארוע, להיכנס לקבר רבי שמעון בר יוחאי. לא עומר אדם, לא קובי פרץ ולא אנשי עסקים".

ויכוח סביב כניסת האדמו"ר מזוועהיל, אמש

גם בחברת ההפקות אישרו את הפרטים על הופעתו של אדם שבוטלה: "שמו של הזמר עומר אדם הופיע כחלק מתכנית האירוע הראשונית בחלק האומנותי של ההדלקה הספרדית, הזמר אדם הגיש רשימת משתתפים מטעמו שהועברה לאישור המשטרה.

"עקב שינויים בתכנית הופעת הזמר בוטלה, ובהתאם העבירה ההפקה למשטרת ישראל רשימה מעודכנת תוך השמטת שם הזמר ומלוויו.

"קצין המשטרה, רכז רישוי במכון צפון, אישר ביום ראשון השבוע בשעה 19:41, את קבלת הרשימה המעודכנת כאמור ללא הזמר ומלוויו. (צילום המסך של אישור הרשימה המצומצמת נמצא בחברת ההפקה והוצג כראיה)".

כזכור, הסערה פרצה לאחר הדיווח ב'כיכר השבת' על זעם רב בקרב אישים חרדים העוסקים בניהול ההילולה במירון. גורם בכיר המעורב בהילולה אמר ל'כיכר השבת': "לא ייתכן שהמונים רצו להגיע ולא יכלו, כאלו שצעדו שעה בכדי להתפלל בציון - נחסמו. גם האדמו"רים שקיבלו אישורים עוכבו במחסומים וסלבס כזה או אחר יגיע עם רכבו תחת כבוד עד להר למעלה, זה בלתי נסבל".

לדבריו: "אדמו"רים שהגיעו למחסומים עוכבו, שעה ארוכה. אבל שהשוטרים רואים את עומד אדם הם פותחים לו את הכביש כמו למלך. מה המסר בזה לציבור? מה חושבים לעצמם מאות האלפים שיושבים בבית מתוסכלים שלא יכלו להגיע".

הגורם הוסיף: "התנהלות המשטרה מול הרבנים הייתה בזויה, נאלצנו להתחנן על נפשנו כדי להכניס את גדולי ישראל, זה היה מעמד מביש ומבזה, כל מי שנחשף למה שהתרחש במחסומים יודע על מה מדובר. אבל כשהשוטרים ראו ג'יפ שחור והבחינו שעומד אדם יושב ברכב - הוא נכנס תחת כבוד אל ההר, זו בושה".

לסיום הוא ציין: "מעניין מה היה קורה אם היו פוגשים קבוצת חרדים בלי מסכות? השוטרים היו מלווים אותם להר או מחלקים קנסות? במקרה הזה הקבוצה הגיעה ללא מסכות - ולא רק שלא קיבלו קנס אלא זכו לכבוד".

גורמים המעורים בפרטים, המקורבים לקבוצה, טענו בשיחה עם 'כיכר השבת': "אדם ונריה הוזמנו באופן רשמי לאחת ההדלקות בהר, ולמשפחת נריה מסורת של מעל 100 שנים בהדלקה במקום - מר נריה הינו נכד של הרב משה צבי נריה זצ"ל, אבי דור הכיפות הסרוגות שהקים את מוסדות 'בני עקיבא' וחידש את מסורת ההדלקה של הציונות הדתית במירון".

מטעמם של עומר אדם, אבישי נריה והמשטרה טרם התקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר