תיעוד עצוב

אם החייל פרצה בזעקה: "הרגו לי את הילד"

מאות ליוו למנוחות את רב סמל עמית בן יגאל הי"ד, שנהרג הלילה בפיגוע אבנים • אביו, ברוך התפרק בדמעות: "אבא שבשמיים, תן לי סיבה אחת למה לקום מחר בבוקר" (חדשות)

(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

הלוויית החייל עמית בן יגאל שנרצח הלילה בפיגוע אבנים, נערכה אחה"צ (שלישי) בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב. שר הביטחון נפתלי בנט, הספיד לבקשת המשפחה כנציג הממשלה.

אימו של החייל, נאווה, הספידה אותו בדמעות ואמרה "הרגו לי את הילד". יצוין כי מדובר בבן יחיד, אך בכל זאת הוא התעקש לשרת ביחידה קרבית כלוחם.

"אני כל כך אוהבת אותך, גיבור של אמא, תשמור עלינו מלמעלה. לא יודעת איך אחזיק מעמד", הוסיפה האמא. "אל תלך גיבור שלי. אני לא יכולה יותר".

אביו, ברוך, אמר בהספד: "משמח הפכתי לאומלל. חוץ ממך אין לי כלום. אני לבד בעולם". האבא השבור הוסיף בדמעות, "אבא שבשמיים, תן לי סיבה לקום מחר בבוקר".

שר הביטחון נפתלי בנט אמר בהספד, "ראיתי היום את התמונות של עמית את סרטי הוידאו, כל כך חייכן, צפיתי בצעיר חייכן, זה שמרים את המורל, זה שיודע ששמחה היא דבר מדבק. שידע לחיות את החיים אבל לא היה תמים וידע איזה סכנות עומדות מולו".

המצוד אחרי המחבלים (צילום: דובר צה"ל)

"אבא של עמית, ברוך, סיפר שהוא היה בנו יחידו, ושחתם לו כדי שיוכל ללכת לקרבי. כמה אומץ באב. כמה גבורה בבן. לוחמי גולני, אתם תחזרו להילחם ולמצוא את המחבל המנוול שעשה את זה, יחד אנחנו ננצח את אויבינו. פעם היינו מלינים על הדור הצעיר שאינם כמו דור מייסדי המדינה. היום זהו דור שכל העולם מונח לפניו, שמחובר לרשתות החברתיות, שאי אפשר לעבוד עליו ולשטוף לו את המוח. זהו דור שיכול לבחור לעשות כל שירצה, ובכל זאת עמית ועמיתיו בדור הזה בוחרים בתרומה לעם ולמדינה, בהגנה על המולדת".

בנט הוסיף, "עמית ידע לאן הוא הולך. הוא ידע למה. הוא ידע מול מי. הוא ידע מה יכול לקרות. עמית ידע שהוא יכול לחמוק מזה בקלות כבן הוא בחר בחיים של העם שלו, והוא שילם בחייו שלו. 'קח את בנך, את יחידך אשר אהבת'. עמית הוא לא בן יחיד, יש לו עוד מיליוני אחים. שעצובים, שאוהבים, שמעריצים, שיודעים שחייהם, ונצח ישראל כאן בארצנו, תלויים באומץ ליבם של עמית וחבריו".

כפי שפורסם מוקדם יותר, בתחקיר ראשוני שערך צה"ל אחרי מותו של הלוחם עמית בן יגאל הי"ד בפיגוע אבנים הלילה בכפר יעבד, עלה כי הקסדה לא הגנה עליו, שכן האבן פגעה בו כאשר הרים את ראשו.

בצה"ל עדיין בודקים היכן היה המזל"ט שאמור היה ללוות את הכוח ולהתריע מפני השלכת חפצים כבדים מהגובה על לוחמי צה"ל.

בנוסף, התחקיר הראשוני העלה כי שני הלוחמים שהיו ליד החייל שנפל, הספיקו לירות לעבר הגג עליו עמדו המחבלים - אך לא הצליחו לפגוע בהם.

לפי ההערכה כרגע, בצה"ל סבורים כי על הגג עמדו מספר מחבלים שיידו את האבנים או את הבלוקים לעבר החיילים, ולא מדובר במחבל בודד.

כוח של צה"ל המורכב מגדס"ר גולני ודובדבן יחד עם השב"כ פועלים בכפר בשעות האחרונות על מנת להגיע אל המחבלים. 12 חשודים נעצרו עד כה בפעילות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר