סוער בימין

נתניהו פרסם סרטון: סמוטריץ' ושקד הגיבו

ראש הממשלה תקף את מפלגת ימינה בסרטון שהעלה לרשתות החברתיות ובתגובה לעג לו שר התחבורה: "‏אחלה סרטון. תשתדל לומר אמת" • שקד פרסמה סרטון נוסף (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הסרטון של נתניהו (צילום: מתוך פייסבוק)

האם מפלגת ימינה תישאר באופוזיציה למרות שהייתה חלק מבלוק מפלגות גוש הימין? אחרי ההודעה על מינויו של יולי אדלשטיין לתפקיד שר הבריאות, תקפו בימינה את נתניהו.

"נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה", אמר גורם במפלגה. "הוא חיפש את הדרך המושלמת להשפיל את ימינה ואת כל ציבור בוחריה, והצליח בכך".

הוא הוסיף, "אדלשטיין לא דרש בכלל את תיק הבריאות - בנט כן, וזה הגיע לימינה לאור תפקודו במשבר הקורונה. זה מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית. הבגידה של נתניהו בגדולי הנאמנים מסמנת את תחילת הסוף שלו בפוליטיקה".

בתגובה פרסם ראש הממשלה סרטון בו אמר: "המטרה שלי שממשלת האחדות תכלול את כל גוש הימין. לצערי ימינה דחו את ההצעה הנדיבה שנתתי להם, הרבה מעבר לגודלם היחסי, הצעה שדואגת להרבה מהאינטרסים בליבת הציונות הדתית".

"הם ביקשו ארבעה תפקידים בכירים על שישה חברי כנסת, ש"ס ואגודה יחד הם 16 חברי כנסת, הם ביקשו שלושה שרים. זאת אומרת שהבקשה של ימינה היא בלתי אפשרית בכל צורה".

ראש הממשלה הוסיף ותקף: "עוד לפני כן ימינה סירבה להמליץ עלי כמועמד להרכיב את הממשלה אצל נשיא המדינה, בניגוד גמור להבטחה שהם נתנו לבוחריהם. אני מקווה שיתחולל פה שינוי, בכל מקרה הציונות הדתית היא בשר מבשרינו, רוב הציונות הדתית הצביעו לליכוד, הם מיוצגים בליכוד, והממשלה בראשותי תמשיך לדאוג לאינטרסים ולערכים המשותפים שלנו".

בתגובה אמר שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', "‏אחלה סרטון ראש הממשלה. אבל גם כשאתה בקמפיין תשתדל לומר אמת ולא למרוח את הציבור באמצעות ערבוב בין 'שרים' ל'תפקידים'".

הוא הסביר, "ימינה ביקשה שני שרים, והחרדים קיבלו הרבה מאוד תפקידים בכירים. שלושה שרים, ארבעv יושבי ראש ועדות (מהן כספים ששווה לשר בכיר), ועוד כמה סגני שרים. לא ביקשנו ולא הצעת שום דבר יותר מהם".

"‏האמת היא שלא נפגשת איתנו אפילו פעם אחת ולא נהלת בכלל משא ומתן. החלטת מהרגע הראשון שאתה לא רוצה אותנו. וזו זכותך. אבל אז אל תצפה שנמליץ עליך בפני הנשיא. מותר לך לרצות לפרק את גוש הימין. זה בהחלט לגיטימי. אבל תהיה אמיץ ותודה בזה".

הסרטון של שקד (צילום: מתוך פייסבוק)

ח"כ איילת שקד מימינה פרסמה אף היא סרטון בו אמרה כי "ראש הממשלה אומר שאנחנו ביקשנו ארבעה תפקידים בכירים ואילו החרדים ביקשו שלושה שרים. החרדים קיבלו מעל עשרה תפקידים בכירים ועינינו לא צרה בהם, הם היו שותפים שלנו וזה לא קשור בכלל אלינו. אבל אי אפשר לעוות את המספרים".

"רוה"מ גם הלין שלא חתמנו לו בפני הנשיא. רוה"מ: שלוש פעמים המלצנו עליך בפני הנשיא, חתמנו לך על אין ספור מכתבי נאמנות. אולי טעינו, היינו צריכים שאתה תחתום לנו".

שקד הוסיפה, "ודבר אחרון: הציונות הדתית לא תסלח על זה שאתה זורק את השותף האידאולוגי הכי נאמן. הלכנו איתך שנים רבות. חלקים גדולים גם מהציבור שלנו בחר בך מתוך אמונה והתחייבות שלך שאנחנו נהיה שותפים בכירים לצידך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר