הגבלות מחמירות

ההנחיות לחסידי גור: 'לאכול מצלחת אישית'

בעקבות השיפור ב"ה במלחמה בנגיף הקורונה בישראל, מאשרים רק כעת בחסידות שנזהרה עד כה יותר מההנחיות הכלליות, לערוך סעודה בהשתתפות 15 אנשים - בחוץ (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
חסידי גור בסעודה, תמונת ארכיון (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

למרות ההקלות בנושא הקורונה עליהם הוחלט בממשלה, ולמרות הירידה המשמעותית במספר החולים והנדבקים, ממשיכים בחסידות גור בשגרת החירום.

בהודעה ששוגרה בשמו של הגאון רבי מרדכי חיים וולקוביץ, רב קהילת חסידי גור בעיר ערד, נמסרו לחסידים תושבי העיר מספר הנחיות בנוגע לפתיחת מצומצמת של כוללים, והתנהגות רצויה בכל מה שקשור בעריכת מניינים לתפילה, ואף בנוגע לאכילה בשמחות ובבית הכנסת, כדלהלן.

א. לאחר שע"פ ההנחיות מותר להתפלל עד 50 אנשים בשטח פתוח, ישנה עדיפות לגברים מתחת לגיל 60, לצאת מהבית ולהתפלל במניין בשטח פתוח, ובאאופן שמתכנסים 40 איש ומעלה, יש לחלק את המניין לשתי קבוצות על מנת שכל אחד יוכל לשמור על מרחק של 2 מטר בין אחד לשני.

בנוסף מדגישים בהודעה, ההשתתפות מותרת גם לילדים מגיל 10 ומעלה בתנאי שהם ממושמעים.

ב. בנוגע ללימוד בכולל, ההיתר לאברכים הוא בתנאי שההתכנסות בבית המדרש היא עד 15 אנשים שישמרו על מרחק של 2 מטר בין אחד לשני, כולל חבישת מסיכה, וללא שאברכים נוספים נכנסים לשטח הכולל.

עוד נקראים האברכים למנות אחראי מיוחד בנושא, וחלילה לא לפתוח עדיין את ה'שטיבלאך', כדי לא להיות 'חב לאחריני', לשון ההודעה.

האדמו"ר משתתף בהלוויה דרך החלון, בגלל הקורונה (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ג. בנוגע לעריכת 'שלום זכר' או קידוש בשבת, נקראים האברכים להקפיד מאד בנוגע למספר המשתתפים שיוגבלו ל. 20 אנשים בלבד, שיחבשו מסיכה וישמרו מרחק של 2 מטר, ובנוסף נקראים החסידים להקפיד על אכילה בצלחת אישית בלבד, כולל בסעודה שלישית, אשר בחלק מהקהילות נהוג לאכול בצלחות מרכזיות יותר, וכן שלא לשהות זמן רב במיקום השמחה.

לסיום מתבקשים החסידים להמשיך ולהקפיד בנושא היציאה מהעיר ערד, ועל כך שכל מי שיצא מהעיר למשך זמן ממושך, עליו להישאר בבית ולא להגיע לתפילות או למקום שבו מתקהלים החסידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר