כחלון תוקף

"הקרבנו את הכלכלה על מזבח הבריאות"

שר האוצר, משה כחלון, תוקף את מדיניות משרד הבריאות בזמן משבר הקורונה וטען כי הקריבו את הכלכלה הישראלית: "משרד הבריאות כמעט גרם למיליוני מובטלים" (חדשות, ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
משה כחלון (צילום: Noam Revkin-Fenton/Flash90)

שר האוצר היוצא, משה כחלון, תוקף את מדיניות משרד הבריאות בזמן משבר הקורונה וטען כי הקריבו את הכלכלה הישראלית: "משרד הבריאות כמעט גרם למיליוני מובטלים".

בראיון לעיתון 'ישראל היום', התבטא השר כחלון: "זה עוד לא נגמר, אבל גם אם יגיע גל נוסף של קורונה אסור יהיה לחזור על המהלכים שעשינו. הם היו מהלכים נכונים, הקרבנו את הכלכלה על מזבח הבריאות. אי אפשר לעשות שוב 'לוק דאון' למשק אם יהיה גל נוסף, זה מסוכן. כרגע אפשר לומר שעברנו את זה".

כחלון מספר על חילוקי הדעות מול אנשי משרד הבריאות לאורך המשבר:"כשאנחנו מתחילים להרגיש שהחבר'ה האלה, אנשי משרד הבריאות, טיפה מגזימים, אני נותן הנחיה בניגוד למה שהם ביקשו. לדוגמה, הם רצו לעצור את כל התעשייה, ואני לא הסכמתי. שחררתי את התעשייה לעבוד. כל תעשיין שהיה לקוח בחו"ל קיבל היתר לעבוד.

"התעשייה לא ירדה מ־80 אחוזי פעילות. לאורך כל המשבר מנענו נזק כלכלי עצום למדינה. אם היינו מקבלים את כל מה שאנשי הבריאות רצו, היינו היום עם 3 מיליון מובטלים ובור שלא היינו יוצאים ממנו גם בעוד עשר שנים".

לדבריו: "מגיע שלב שאתה מבין שעוד רגע מגיע צונאמי וישטוף הכל. אתה רואה שהולכים לכיוון לא פרופורציונלי ביחס למה שמתרחש, אבל כולם מפחידים אותך, מציגים תרחישי אימה ואין לך איך לסתור את זה. הם אומרים, 'הנה, תראה את התמונות מאיטליה, מארה"ב, איך הגופות מתחילות להיערם, את כמות ארונות המתים'. אז מה תגיד? שזה לא נכון? שזה לא יקרה? אמרתי למנכ"ל, 'תישאר רגוע, אל תדאג, הכל יהיה בסדר'".

שר האוצר נשאל האם אנשי משרד הבריאות הגזימו בכוונה, והשיב כי: "הם לא ידעו מה יהיה. כל אחד הסתכל ואמר לעצמו שבטוח תהיה ועדת חקירה ממלכתית, והוא לא רוצה להסביר למה יש גופות של ישראלים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר