חשיפה: איך סוכל הסמינר החדש

'בגלל מאבק עסקני על כוח ושליטה - בנותינו יישארו בבית?'

המצוקה האדירה של בנות הסמינרים בבני ברק, גרמה לעירייה לפתוח סמינר חדש - צעד שהיה אמור לפתור את סאגת קבלת התלמידות לשנה הבאה - אלא ש'עסקנים מנעו זאת משיקולים אנוכיים' (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אם היה נדמה כי לאחר סאגת הקבלה לסמינרים בבני ברק בשנה שעברה, האחראים הפנימו והפיקו לקחים, מתברר שלא: בדיקת 'כיכר השבת' מגלה, כי גם כעת המצב בתחום זה חמור, ובעקבות הקורונה הוא אף צפוי להחמיר. וגם: הוויכוח בין העסקנים שמעכב פתיחת סמינר חדש.

בתוך תקופת הקורונה, הרישום לסמינרים בבני ברק, לקראת שנת הלימודים תשפ"א, נפתח לאחרונה, ובנות רבות כבר זכו לתשובות חיוביות, בעל פה או בכתב. אך ישנן בנות שקיבלו תשובה שלילית, ללא כל סיבה הנראית לעין - לטענת הוריהן, בהחלטה שרירותית של המנהלים.

במקביל, ובדיוק כמו בשנה שעברה, מצוקת המקום החריפה בסמינרים בעיר - בשיאה. הכיתות בבתי הספר השכונתיים גדלו, בעוד המקום בסמינרים נשאר כפי שהיה, מבלי שאף אחד חשב עד עתה להרחיב אותם.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הסיפור חמור מכפי שנראה תחילה: כבר לפני שלושה חודשים, החלו גורמים בעירייה בתהליך של פתיחת סמינר חדש, שבשלב ראשון היה אמור למנות שלוש כיתות ט'. לסמינר החדש אף נמצא מנהיג רוחני, מי שעל פיו הוא ינווט, הגאון רבי שרגא שטיינמן, המקובל בקרב חוגים רבים בעיר התורה.

אך אם היה מי שפיתח אופטימיות, די מהר צצו עסקנים שהחליטו לעצור את כל התהליך, ולתקוע מקלות בגלגלי הסמינר החדש, בעיקר בשל וויכוח אודות זהות מנהלת הסמינר, שתתווה את אופיו ודרכו לשנים הבאות.

גורם בכיר המעורה בנושא אומר ל'כיכר השבת': "מדובר פה בשערורייה שאין כדוגמתה; לפי הצפי הכי וורוד, ישנן יותר מ-200(!) בנות שיישבו בבית, בהיעדר מקום לימודים עבורן, ולאף אחד לא משנה שהן נערות טובות ומצוינות".

"אני חושב שאתם מורידים מהערך של העסקנים הללו", הוא מוסיף במרירות: "הם לא רבים רק על האופי של הסמינר, דבר חשוב לכשעצמו, אלא גם על כוח ושליטה במגזר - וכמובן בעתיד על כסף רב שיזול לכיסם בשפע, כי כידוע סמינר זהו עסק רווחי".

הגורם מוסיף: "ללא כל בושה, הם תוקעים במכוון מקלות בגלגלי פתיחת הסמינר, בתואנות שווא - מה שיגרום לנזק נפשי בלתי הפיך למאות בנות ולהוריהן, שלא חטאו ולא פשעו. חייבים לעצור את המחדל הזה".

יצוין, כי אם השנה שעברה, בעקבות סדרת הפרסומים ב'כיכר השבת', נמצא פתרון לבנות רבות בבני ברק, הרי שהפעם זה ככל הנראה לא יתאפשר ללא סמינר חדש או מהלך דרמטי אחר.

הורים לחוצים, שפנו בימים אלו ל'כיכר השבת', מתארים: "התחלנו לקבל תשובות מהסמינרים לגבי קבלת הבת שלנו לסמינר, וממש לא מובן לנו מה הם הקריטריונים לקבלה השנה; חלק מתקבלות וחלק לא, ללא כל קשר לרמה הלימודית שלהן. בנוסף, לא ברור לנו מה יקרה אם יפתחו את הלימודים בסמינר במתכונת 'קורונה' - ואז יצטרכו לחלק את הכיתות. מאיפה יהיו עוד כיתות ועוד מורות? הרי גם בלי זה יש מצוקה חריפה".

'כיכר השבת' ימשיך לעקוב אחר פרשה כואבת זו, של הקבלה לסמינרים בבני ברק - בתקווה לסיומה הטוב.

מעקב 'כיכר', בשנה שעברה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר