מרכיבים ממשלה

בני גנץ מחלק תיקים ב'כחול לבן': מי ימונה לשר?

יו"ר כחול לבן נפגש עם חברי הכנסת של מפלגתו ומחלק להם את משרות השר שיאוישו על ידי הצד השמאלי של הממשלה החדשה. מי מונה לשר, ומי העדיפה להיות יו"ר ועדה? (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ נפגש בשעות האחרונות (חמישי) עם חברי הכנסת של מפלגתו ומסכן איתם על מינויים לשרים ואת התפקידים שיקבלו בממשלה הקרובה.

לפי הסיכום, מחצית מהשרים שייכים לצד הימני של המפה, מפלגות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי וגשר. מחצית השרים ימונו על ידי כחול לבן והעבודה.

גנץ עצמו יכהן כשר הביטחון עד שייכנס ללשכת ראש הממשלה בעוד כשנה וחצי. ייתכן כי ימנה שר נוסף במשרד הביטחון על מנת שיסייע לו.

גבי אשכנזי ימונה לשר החוץ עד לכניסתו של גנץ לבלפור. גנץ ואשכנזי נפגשו היום ולפי הודעת המפלגה, דנו ביניהם על מינויו הצפוי של אשכנזי לשר החוץ כפי שסוכם. השניים דנו גם באתגרים במשרד ובעבודת הקבינט המדיני-ביטחוני.

סערה התחוללה במפלגה סביב ח"כ מיקי חיימוביץ', כאשר נשמעה ביקורת על כך שהאישה הבכירה במפלגה לא תמונה לשרה, בעוד הח"כית החרדית עומר ינקלביץ' כן.

ראשון נפגש היום גנץ עם חיימוביץ'. ב'כחול לבן' סיפרו כי גנץ הציע לה מספר תפקידים של שרה בכירה, אך היא בחרה מבין האופציות שהוצעו לה להמשיך ולעסוק בתחומים הקרובים לליבה.

לפיכך סיכמו השניים, כי חיימוביץ' תכהן בשלב הראשון כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה שתעסוק גם בנושאים בפיקוח על חוק צער בעלי חיים הנמצא כעת תחת ועדת החינוך. חיימוביץ' תשמש גם כסגנית יו"ר הכנסת ותהיה המועמדת מטעם כחול לבן, לתיק הקשור בתחומי עיסוקה שיימסר לכחול לבן בעוד שנה וחצי כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני.

לאחר מכן נפגש עם ח"כ אלון שוסטר שהתבשר כי ימונה לשר החקלאות. בהמשך נפגש עם איציק שמולי שימונה לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ועם חילי טרופר שימונה לשר התרבות והספורט עם השבעת הממשלה הצפויה.

בנוסף, נפגש גנץ עם ח"כ אבי ניסנקורן והשניים דנו במינויו הצפוי של ניסנקורן לשר המשפטים עם השבעת הממשלה הצפויה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר