בעקבות דברי דרעי ל'כיכר'

הגר"י עדס: "סגרו לנו את הישיבות - ברור שמדברים אלינו"

דברי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ב'כיכר השבת' - קיבלו חיזוק מראש ישיבת "קול יעקב", שהסביר מדוע המגיפה - מדברת אלינו; בדבריו, הורה הגר"י עדס לתלמידיו במה יש להתחזק בחזרתם לישיבה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב יהודה עדס, ארכיון (צילום: מוסדות 'בנין אב' )

הראיון שהעניק יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ל'כיכר השבת', בו הוא קרא לעשות חשבון נפש בציבור החרדי שכן כ-70 אחוז מסך החולים בקורונה - הם חרדים, ממשיך לעורר סערה גם בעולם התורה, אך זוכה לחיזוק מחד מראשי הישיבות המפורסמים.

ראש ישיבת 'קול יעקב', הגאון רבי יהודה עדס, נשא דברים בפני בני הישיבה, בראשית דבריו אמר: "שמעתי שאמרו כי 70 אחוז מהחולים זה היהדות החרדית", פתח ראש הישיבה את דבריו, "ברור שמדברים אלינו. אין בזה שום ספיקות, סוגרים לנו את הישיבות ובתי הכנסת, מדברים אלינו ולא לאף אחד אחר. שצריכים להתחזק, היה אומר הרב שך שכל אחד יודע במה הוא צריך להתחזק אבל אם סגרו לנו את הישיבה ולקחו לנו את מחמד עינינו זה אומר שצריך תיקון כללי בבית המדרש".

"כשנזכה לחזור לישיבה נשקיע עמל מיוחד שלא יהיה חס וחלילה קלות ראש בבית המדרש", הוסיף הרב עדס, "זה צריך להיות מקום של קודש, רצינות ושמחת התורה".

דבריו של השר אריה דרעי ל'כיכר השבת'

עוד הוסיף ראש הישיבה לעמוד על מה שצריך תיקון: "לעמוד בחזרת הש"ץ ולשוחח אחד עם השני זה קלות ראש. להתהלך באמצע התפילה בבית המדרש זה קלות ראש. אנחנו צריכים להראות לקב"ה שאנחנו מתייחסים למה שהוא רוצה מאיתנו - את כבוד בית המקדש.

"בזמן מנחה קובעים לגמור את השיעורים 10 דקות לפני מנחה, שבחור לא יירד מיד לבית המדרש להתכונן? זו קלות ראש. לפעמים בחורים יושבים לאכול שכולם מתפללים, זה קלות ראש. כל הכללים אם נשמור אותם יהיה נחת רוח לבורא".

הרב עדס התייחס לבידוד וללבישת המסיכות ואמר: "מה זה המסיכות? סוגרים לנו את הפה ומבודדים אותנו! אין מה להתחכם. כולם מדברים על המעלות של זה. המעלה הראשונה שלא מסתובבים ברחובות, אבל צריכים להיות מציאותי, נדרש מבני הישיבה לנהוג הנהגה של כובד ראש".

"בבית המשפט יש כללים איך מתנהגים, גם בית כנסת כמו בית משפט צריכים להתנהג בכובד ראש", חתם ראש הישיבה את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר