הטור השבועי

וחי אחיך עמך // הרב בן ציון נורדמן

החל משבוע זה שבו חל ל"ג בעומר, מתחילה בכל שנה 'עונת החתונות', אך השבוע, לאור התקופה הבלתי שגרתית, השתתפתי יחד עם כמה מחברי הרבנים באירוע מסוג שונה לגמרי (דעות)

הרב בן ציון נורדמן | כיכר השבת |
(צילום: ניר שפר)

החל משבוע זה שבו חל ל"ג בעומר, מתחילה בכל שנה 'עונת החתונות', זוגות רבים מקימים בתקופה זו בית בישראל, ואני זוכה לסדר להם חופה וקידושין כדת משה וישראל.

אך השבוע לשם שינוי לאור התקופה הבלתי שגרתית הנוכחית, השתתפתי יחד עם כמה מחברי הרבנים באירוע מסוג שונה לגמרי, היה זה מפגן תמיכה וחיזוק לחברי וידידי בעלי האולמות וגני האירועים ואיתם כל נותני השירותים בשמחות מהצלם ועד למלצר ממנהל האירועים ועד לתאורן, העוברים כעת משבר קשה במיוחד. היו כמה שתמהו באזני על פשר השתתפותי באירוע מסוג זה, חלקם גם קבעו כי אסור היה לרבנים להשתתף בו.

אך בהתייעצות עם רבותי, בחרתי דווקא להשתתף באירוע, בו נשאתי דברים יחד עם ידידי הרב עו"ד חיים הבלין, וחבר מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי שמחה וייס שליט"א, חברי הרבנים נאמו בטוב טעם ודעת והביאו את דבר מצוקתם של אלפי הזוגות המאורסים המבקשים להינשא והם תלויים בימים אלו בין ייאוש לתקווה, והאפשרויות הפכו מסובכות ביותר בתקופה זו.

בדבריהם הודגש כי מימות אבותינו ואבות אבותינו הקפידו לעשות את הכל כדי לאפשר לחתנים והכלות להקים בית נאמן בישראל, וכי לנו ישנה חובת של אחריות כלפיהם ותחושת ערבות הדדית בכל יום שהם מעכבים את מועד נישואיהם.

• • •

בפרשתנו התורה מצווה: "וְכִי יָמוּךְ אָחִיךָ וּמָטָה יָדוֹ עִמָּךְ וְהֶחֱזַקְתָּ בּוֹ ... וָחַי עִמָּךְ". ומפרש רש"י: אל תניחהו שירד ויפול ויהיה קשה להקימו, אלא חזקהו משעת מוטת היד. למה זה דומה, למשא שעל החמור, עודהו על החמור אחד תופס בו ומעמידו, נפל לארץ, חמשה אין מעמידין אותו.

מעבר לדבריהם המרגשים של הרבנים, חשתי בעצמי צורך להביע סולידריות חברתית והבנה למצוקתם של בעלי הענף, כפי שמצווים אנו להיחלץ במעוד מועד לעזרתו של כל יהודי שנמצא במצב של מועקה מבוכה או קושי, וקל וחומר כאשר מדובר בחשש אמיתי של אלפי משפחות מפשיטת רגל כתוצאה מהקפאתם המוחלטת של אולמות השמחה וגני האירועים.

המילה 'אחווה' מופיעה אחד עשר פעמים (!) פעמים בפרשה בהטיות שונות: "אַל תּוֹנוּ אִישׁ אֶת אָחִיו", "וְכִי יָמוּךְ אָחִיךָ", "אֶחָד מֵאֶחָיו יִגְאָלֶנּוּ", "וְחֵי אָחִיךָ עִמָּךְ". כמה מתאים לחזק דווקא בשבוע זה את תחושת האחווה של כלל ישראל. גם המיקום המסוים בו נערך המפגן ב'כפר אחים' (מול ביתו של שר האוצר המיועד ישראל כץ), היווה רקע מתאים להבעת המסר של אחווה ונשיאה בעול הדדית.

בדברי במפגן הבאתי את הפסוק בתהילים שדוד המלך משבח ואומר: "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד", אמנם תחושה לא נוחה (ובוודאי לא "נעימה" )היא לעמוד באירוע שכזה במקום לערוך עוד חופה של זוג מאושר המקים את ביתו בישראל, אבל מצד שני, התאספות שכזו שבאה מתוך תחושת אחווה לסייע לתמוך ולתקן עצה כיצד לעזור אחד לשני, היא בוודאי טובה ! וה"שבת אחים" במקרה הזה הוא טוב מאוד !

ואכן בטוחני בס"ד כי גם התוצאה מכך תהיה טובה ומצויינת.

יחד שבטי ישראל!

שבת שלום ומבורך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר