הרופאים מזהירים

מהסיבוכים אחרי הקורונה: כולסטרול ונזק לכבד

מחקרים ראשונים העוקבים אחרי אנשים שהחלימו מהקורונה מלמדים כי הם ייאלצו להיות מודעים למצבם הבריאותי בשנים הקרובות, עקב הסיכוי הגבוה שלהם לסבול מזיהומים (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

רופאים ברחבי העולם מזהירים כי אנשים שחלו בנגיף הקורונה והחלימו, נצאים עדיין בסיכון גבוה עקב החשש שיסבלו מזיהומים חמורים שונים.

ד"ר קימברלי פאוורס, אפידמיולוגית מאוניברסיטת צפון קרוליינה בצ'אפל היל אמרה כי "למצבים הכרוניים הללו ולמספר החולים שיסבלו מהן יהיו השלכות עצומות, גם על החולים עצמם וגם על הרופאים ועל מערכות הבריאות שיצטרכו לתמוך בהם".

מחקרים ראשונים שעוקבים אחרי מחלימי קורונה בסין והונג קונג, מעלים כי הם מתלוננים שוב ושוב על קוצר נשימה, עייפות וכאבים בכל הגוף.

המחקרים מלמדים בנוסף על ירידה בתפקוד הריאות ופגיעה גם בתפקודי הלב והכבד. בנוסף, יש חשש מוגדל כי יסבלו מכולסטרול גבוה ופגיעה חמורה בכבד.

בינתיים, במערכות הבריאות בכל רחבי העולם עוקבים אחרי המחלימים הראשונים מהנגיף, על מנת לדעת כיצד עליהם להיערך לקראת העתיד.

ילדה חרדית שהחלימה מקורונה - מדברת ואומרת תודה (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ד"ר מישל בייל, מומחית ריאות בטיפול נמרץ במרפאת קליבלנד שבאוהיו אמרה כי "זה כל כך חדש, שאני לא חושבת שיש מישהו שיכול לומר איזה אחוז מהחולים יחלימו לחלוטין ואיזה אחוז יוותר עם השלכות ארוכות טווח".

לכן, ראשית לכל על המחלימים לעקוב אחרי מצבם הבריאותי ולהיות מודעים להשלכות האפשריות מזהירים מומחי הבריאות - שכאמור, אומרים כי לא כולם יסבלו מתופעות הלוואי, אך לא ידוע כמה יחלימו באופן מלא, ואיכות חייהם של כמה מחולי הקורונה תיפגע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר