נספח בהסכם חושף

יוזמת ה'לב שמחה': ליצמן יקדם בניית דיור מוזל להשכרה?

ליצמן צפוי להתמנות מחר לשר הבינוי והשיכון. גורמים הפועלים בתחום הדיור מעריכים, בהתבסס על ההסכם הקואליציוני, כי בניגוד לכחלון - הוא יתמקד גם בבניית פרוייקטים של דירות להשכרה (נדל"ן)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

אחרי שנים ארוכות של הימנעות כמעט מוחלטת של הנציגים החרדים בחיפוש אחר בעיות לפתרון מצוקת הדיור, אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, יושבע מחר (ראשון) יעקב ליצמן לתפקיד שר הבינוי והשיכון.

גורמים בפועלים בתחום הדיור, כמו גם בכירים במשרד השיכון, סבורים בהתבסס על הנספח הרלוונטי בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה והליכוד, כי ליצמן יבחר לקדם פרוייקטים של בניית דירות להשכרה מוזלת לטווח הארוך.

מדובר בשינוי בגישה הכללית במדינת ישראל בכלל ובציבור החרדי בפרט, ולפיו כל זוג צעיר רוכש מיד דירה למגורים - בניגוד למקובל בעולם, שם ניתן לראות אנשים החיים את מרבית שנותיהם בדירות שכורות.

מצוקת הדיור הקשה, בעיה שרק הלכה והחריפה עם השנים במקביל לדעיכת ההתעניינות התקשורתית והפוליטית מהנושא, הביאה אומנם לעליה במספר המתגוררים בדירות שכורות.

כעת נראה, כי יעקב ליצמן, נציג חסידות גור בכנסת, עומד לקדם את היוזמה, אותה ניסה לדחוף בעבר האדמו"ר ה'לב שמחה' מגור.

ה'לב שמחה', שהיה הראשון לפרוץ את ה"גטו" החרדי כאשר שלח את חסידיו לערים מעורבות, כמו אשדוד, פעל רבות לקדם את נושא הדיור להשכרה, לטווח ארוך ובמחיר מוזל.

הל'ב שמחה' בספירת העומר (סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007. בעל הזכויות ביצירה רשאי לבקש את הסרתה, בכפוף להצגת המקור)

האדמו"ר לא ראה בכך פתרון לציבור החרדי בלבד, אלא עניין כלל ישראלי. "חייל משתחרר ואין לו קורת גג, איך יקים בית?", תהה האדמו"ר לא אחת. ידוע כי כל אישיות פוליטית שרצה להתקבל אצלו, היה צריך להגיע עם בשורה בנושא.

מטה הדיור הלאומי, באמצעות חברת "דירה להשכיר", כבר החלה בפעילות שיווק של 7,000 יח"ד להשכרה לטווח ארוך. בנוסף, בותמ"ל אושרו תכניות הכוללות מלאי של כ-63,000 יח"ד נוספות המיועדות להשכרה לטווח ארוך, לרבות לדיור בהישג יד.

כעת, במסגרת ההסכם, מטה הדיור הלאומי עובר ממשרד האוצר למשרד הבינוי והשיכון, ולפי סעיף 6 בנספח, "שר השיכון יניח בפני ועדת השרים המוסמכת הצעת החלטה בנוגע להכרזה על מתחמים מועדפים לדיור וקביעת שיעור יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח (במחיר השוק או במחיר מופחת)".

לפי ההסכם הקואליציוני, בראשות ועדת השרים לענייני מקרקעין ודיור, יעמוד שר הבינוי והשיכון הבא יעקב ליצמן, כאשר בין מטרות הועדה - קידום דיור להשכרה לטווח ארוך.

מעניין לציין כי חברת דירה להשכיר, הוקמה על ידי יאיר לפיד בתקופה בה היה שר האוצר כחלק מהבטחתו, שכמובן לא מומשה, להקים 150,000 דירות להשכרה.

השפעת הקורונה על הנדל"ן, והצורך במשרד השיכון (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

החברה פעולת כך: היא מפרסמת מכרזים במחיר מוזל ליזמים המתחייבים להשכיר אחוז מסוים מהדירות שיבנו במחיר מוזל למשך 20 שנה. לאחר מכן, היזם יכול לעשות בדירה כראות עיניו, ולעלות את המחיר למקובל בשוק.

נכון לעכשיו, מתוך עשרות מכרזים, מלבד פרוייקט אחד בעיר רכסים, לא קידמה החברה בניה במגזר החרדי. כעת, החברה עוברת ממשרד האוצר למשרד השיכון, שם כאמור מעריכים כי ליצמן יבחר לשים דגש לנושא זה, לא רק למגזר החרדי, אלא לציבור הישראלי כולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר