במהלך השבוע הבא; בהדרגה

פרסום ראשון: התלמידים ב'חינוך העצמאי' שבים ללימודים

במהלך השבוע הבא ישובו ללימודיהם עשרות אלפי התלמידות והתלמידים, בבתי הספר ובת"תים של החינוך העצמאי, בערים לא 'אדומות' - אך בשונה מבציבור הכללי, הדבר ייעשה בהדרגה (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

פרסום ראשון: מנהלי ומנהלות תלמודי התורה ובתי הספר של 'החינוך העצמאי' ברחבי הארץ קיבלו בשעה האחרונה מכתב מהנהלת הרשת, המורה להם על חזרה לשגרת לימודים.

אלא שבשונה בחינוך הכללי, לגביו הודיע אמש ראש הממשלה על חזרה לשגרה מיידית ומלאה ביום ראשון הקרוב, לחינוך העצמאי הורו גדולי ישראל כי זו תתבצע במהלך השבוע הבא בהדרגה בלבד.

המכתב, ששיגר מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין לצוותי הפיקוח, המנהלים והמנהלות, נפתח כך: "הנדון: חזרה לשגרה בת"תים ובבתי הספר של החינוך העצמאי. בחסדי שמים, ברחמיו המרובים של הבורא, אנו רואים פיחות משמעותי של המגיפה, בהידבקות ובחולים".

"בחינוך הכללי פורסמה החלטה הקוראת לחזור לשגרת הלימודים בבתי הספר, מציין המכתב, "מה שמלמד כי אותם אלה האמונים על בריאות הציבור בדרכי ההשתדלות והטבע, הגיעו להחלטה כי יש מקום לשוב לספסלי בתי הספר כבשגרה".

וכאן באה הסתייגות: "עם זאת, גם בפרסומי החזרה לשגרה של משרדי הממשלה, צוינו תנאים ופעולות שיש לבצע, על מנת למנוע ולהגביל הדבקות - באם תהיינה חלילה - על מנת לשמור על בריאות התלמידים, הצוותים ומשפחותיהם. כמו כן, הוגבלה בשלב זה החזרה לשגרה מלאה, בערים ושכונות 'אדומות' (אלו שיש בהן רמת תחלואה גבוהה או שהוכרזו בעבר כ'אזור מוגבל' א.ר.), עד להודעה חדשה".

בשל כך, "כל אלה ועוד הוצגו על ידי הנהלת החינוך העצמאי למרנן ורבנן גדולי ישראל, עיני העדה שליט"א, בבואם להכריע, כיצד ננהג אנו".

"כפי שהורונו רבותינו שליט"א, החזרה ללימודים בחינוך העצמאי" - כאמור בשונה מבחינוך הכללי - "תהיה מדורגת".

בנוסף לחזרה ללימודים שאושרה בשאר האוכלוסיה עד כה, "אי"ה במהלך השבוע הבא תימשך בהדרגה החזרה לספסלי הלימודים בבתי הספר של החינוך העצמאי, כאשר ביום ראשון תשוגר הודעה מפורטת על התהליך, המועדים, תנאים והנחיות מדויקות לפעולה במהלך החזרה לבית הספר".

"בהכרעתם, עוררו מרנן ורבנן מפני שאננות בתהליך החזרה ללימודים וציינו כי יש לנהוג בזהירות בעצם החזרה ובקיום תנאיה, שהרי חובת 'ונשמרת לנפשותיכם' מדריכה אותנו להישמר מכל משמר ולוודא את בריאותם השלמה של התלמידים והצוותים".

"מנהלי ומנהלות בתי הספר באזורים שלא הוגדרו 'אדומים', והרואים עצמם מוכנים כבר בשלב זה לקליטת התלמידים כבשגרה ובכפוף לנהלים, מוזמנים לפנות למפקחים ולמפקחות, בבקשה לשוב לשגרה חלקית או מלאה", מתבקשים האחראים על חינוך הילדים בערים השונות.

בחינוך העצמאי מדגישים: "אנו חוזרים ומציינים, כפי שהורונו רבותינו, כי כל משפחה תפעל בהתאם ליכולתה, מצבה ושיקול דעתה לגבי ילדיה".

"אין לנו אלא לברך על שהחיינו וקיימנו והגיענו לשלב זה, ולהודות לבורא על חסדיו עמנו, תוך תפילה וברכה לעתיד, כי כל החולים יזכו לרפואה שלמה, והבריאים שלא יחלו", חותם המנכ"ל סורוצקין את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר