ה'נורבגי' ביהדות התורה

דרישה בחסידות גור: יעקב ליצמן יתפטר עבור אליהו חסיד

בסיעה המרכזית - גור, עלתה הדרישה כי שר השיכון יעקב ליצמן יתפטר מהכנסת, במסגרת 'הנורבגי', לטובת כניסת נציג החסידות אליהו חסיד - זאת מלבד התפטרות פרוש לטובת יצחק פינדרוס (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליצמן בכנסת, אמש (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

פרסום ראשון: 'החוק הנורבגי' שאמור לאפשר כניסת חברי כנסת נוספים למפלגות הקואליציה, יגיע ביום רביעי הקרוב למליאת הכנסת לקראת קידומו ויישומו בשבועות הקרובים.

ל'כיכר השבת' נודע כי בסיעה המרכזית, חסידות גור, ישנה דרישה ברורה לפיה שר השיכון יעקב ליצמן יתפטר מחבורתו בכנסת לטובת כניסתו של אליהו חסיד, נציג הסיעה, המשובץ במקום התשיעי ברשימת 'יהדות התורה'.

תחילה יתפטר סגן השר מאיר פרוש, כפי שמחייב ההסכם בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', לפיו יתפטר תחילה סגן השר מ'אגודת ישראל' עבור כניסתו של איש 'דגל התורה' המשובץ במקום השמיני - יצחק פינדרוס.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי יצחק פינדרוס שהתלבט עד לא מזמן בין תפקיד כלכלי לבין הכנסת, החליט בעצת רבותיו ללכת לכנסת לאחר התפטרותו של סגן השר פרוש.

מלבד זאת, כאמור, עלתה הדרישה כי שר הבריאות יעקב ליצמן יתפטר מתפקידו כחבר כנסת עבור כניסתו של חסיד, דמות מפתיעה בסיעה המרכזית וכזו שעשויה אף להעפיל על תדמיתו וכוחו של ליצמן.

היום (שני) בשעה 15:00 תתכנס ישיבת סיעת יהדות התורה לדון בחוק הנורבגי.

כמו כן ידונו החברים על שני התפקידים שטרם אויישו - הוועדה לפניות הציבור אותה דורשים יעקב טסלר וישראל אייכלר מ'אגודת ישראל, וסגנות יו"ר הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר