"זה מסוכן מאוד"

ראש עיריית ניו יורק הוציא צו סגירה לישיבה שפעלה בניגוד להנחיות הקורונה

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאסיו זעם על פתיחתה של ישיבה חסידית, שלא על פי ההנחיות, הודיע כי יטיל עליה צו סגירה והסביר כי "זה מסוכן מאוד ככה לצעירים שלנו" (בעולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
השוטרים בעת הגיעם למקום (צילום: טוויטר, ללא קרדיט)

לאחר הפשיטה המשטרתית אתמול (שני), על הישיבה החסידית שקיימה לימודים בניגוד להנחיות הקורונה, ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאסיו מסר, כי הוא מתכנן להוציא צו סגירה לישיבה.

משטרת ניו יורק פשטה אמש על ישיבה של חסידות 'ניטרה' חסידית בשכונת ברוקלין, לאחר מידע שהתקבל במשטרה מכמה שכנים, על לימודים בישיבה, בניגוד להנחיות הבריאות בשל נגיף הקורונה. ראש העיר דה בלאסיו דיווח, כי העירייה נאלצה לסגור את הישיבה, שנפתחה עם למעלה מ-70 תלמידים.

קציני המשטרה העירונית הגיעו אתמול לישיבת ניטרה ברחוב מדיסון בעיר והורו למנהל הישיבה לסגור אותו על פי התקנות. אף אחד לא נעצר בינתיים אך ראש העיר מסר כי הוא מתכנן להוציא צו סגירה למקום.

"מוקדם יותר היום סגרה המשטרה ישיבה שערכה שיעורים עם 70 ילדים. אני לא יכול להדגיש עד כמה זה מסוכן לצעירים שלנו", צייץ ראש העיר. "אנו מוציאים את צו הסגירה ונוודא שנשמור על הקהילה שלנו ועל ילדינו".

חם לכם? קמיסר לוקח אתכם לרוסיה וניו יורק (כיכר השבת)

בראיון מאוחר יותר ל- NY1, ראש העיר אמר כי המשטרה "הולכת לעקוב באופן קבוע" על אותם מקומות שבהם ההמונים מתכנסים "כדי לוודא שהם לא מתכנסים מחדש". הוא הוסיף כי התכנסויות כאלה הן "נדירות ביותר". "איפה שהם קורים, אנחנו הולכים לעצור אותם. אם מישהו ינסה לחזור, הוא דורש שנטפל בו, וזה יטופל, אין שום שאלה בעניין", הוסיף.

הבוקר, הקדיש עיתון ה'דיילי-ניוז' בניו יורק את עמוד השער שלו לנושא, עם הכותרת: "הכאב בתוך הכיתה. ישיבה מלאה בבחורים הפרה את הנחיות הבריאות".

שער ה'דיילי-ניוז' הבוקר

מי שהזעיק את המשטרה היו שכנים שראו את הנערים על גג הישיבה כשהם משחקים ללא מסיכות. "אני יכולה לראות קצת פנימה, ולתלמידים לא היו מסיכות" אמרה ג'נין ווילסון, אחת השכנות שהתלוננו למשטרה. "זה פשוט מסוכן עבור הילדים להיות בכזה מקום כעת". המשטרה שהגיעה למקום פינתה את התלמידים בשני אוטובוסים, אך לא עצרה אף אחד מרבני הישיבה או התלמידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר