דיון טכני?

הפרקליטות התנגדה, נתניהו הגיש בקשה להיעדר מפתיחת משפטו

בפרקליטות הודיעו כי הם מתנגדים להיעדרות ראש הממשלה מפתיחת משפטו, אך עורכי דינו של נתניהו תקפו: "המשך לקמפיין "רק לא ביבי" - והגישו את הבקשה לביהמ"ש (בארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישו היום (שלישי) בקשה לבית המשפט, לאפשר לו להיעדר מפתיחת משפטו ביום ראשון הקרוב.

מוקדם יותר, הודיעו בפרקליטות כי אין לאפשר את היעדרות נתניהו. הם הסבירו כי "דיון הקראה אינו דיון טכני. הוא מהווה פתיחה של המשפט ויש לכך משמעויות משפטיות הקבועות בדין".

הם הוסיפו כי "הנחת המוצא בהליך הפלילי היא כי נאשם נוכח במהלך ניהול המשפט בעניינו. לנוכחות הנאשם במשפטו חשיבות גם בהיבט של מראית פני הצדק ואמון הציבור בהגינות ושוויוניות ההליך הפלילי ביחס לנאשמים כולם".

בתגובה מסרו פרקליטי ראש הממשלה, עוה"ד עמית חדד ומיכה פטמן: "תגובת הפרקליטות היא מופרכת בעליל. אמנם נושא הדיון ביום א' הוא "הקראה" של כתב האישום, אבל בפועל לא תתבצע שום הקראה. הסנגורים של ראש הממשלה ישיבו כמקובל שהוא מודע היטב לכל פרטי כתב האישום".

"לא יהיה כלום" (ארכיון. מתוך הפייסבוק הרשמי)

"מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של ראש הממשלה באולם בית המשפט. יתר על כן, בנסיבות מסוימות הפסיקה מתירה למי שמיוצג ע"י עורך דין להעדר מחלק ניכר מישיבות ההוכחות בהמשך המשפט. קל וחומר שהדבר נכון כשמדובר בישיבה טכנית, בה ממילא לא יתרחש דבר שדורש עניינית את נוכחותו של רה"מ בדיון. יש לכך מספיק תקדימים בעבר".

עורכי הדין תקפו: "אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין "רק לא ביבי".

"למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו וראש הממשלה נתניהו פועל במרץ במסגרת ממשלת האחדות שהקים לטפל בבעיות הבוערות של הקורונה, הכלכלה והחזרת אנשים למעגל התעסוקה. הוא ימשיך לעשות זאת גם ביום ראשון, לפני ואחרי הדיון בבית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר