"בשביל ג'ובים"

מרגי זועם: "בנות ספרדיות נרמסות בשיתוף משרד החינוך"

ח"כ יעקב מרגי מסכם את תפקידו כיו"ר ועדת החינוך וחושף את האמת שלא מעט מנסים להסתיר: בנות ספרדיות נרמסות בגיבוי משרד החינוך ובשיתוף סיעת יהדות התורה, והכל בשביל ג'ובים (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

ח"כ יעקב מרגי מסכם את תפקידו כיו"ר ועדת החינוך וחושף את האמת שלא מעט מנסים להסתיר: בנות ספרדיות נרמסות בגיבוי משרד החינוך ובשיתוף סיעת 'יהדות התורה', והכל בשביל ג'ובים. הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

אתה יכול לומר היום בלב שלם שאין אפליה במוסדות של הציבור החרדי כלפי הספרדים?

"אף פעם לא אמרתי זאת, ולהפך. הלוואי ולא הייתה, ואני מתבייש להיות מוצג כלוחם הראשי בנושא הזה. האפליה הולכת ומתחזקת ועוטפים אותה בנייר צלופן, ולצערי הרב הדבר הזה נעשה בשיתוף פעולה מלא של המחוז החרדי במשרד החינוך כדי לקנות שקט. נדרסות זכויות של בנות ספרדיות איכותיות.

"אני הייתי צריך להילחם מול משרד החינוך כדי לאפשר למעיין החינוך התורני לפתוח בית ספר לבנות ספרדיות בירושלים כי זה עלול לפגוע בתקנים של החינוך העצמאי בירושלים. אי אפשר לעבוד בשתיקה על העובדה שבנות ספרדיות הן טובות כדי למלא מכסות עבור החינוך העצמאי עד כיתה ח', ובכיתה ט' היא הופכת להיות ל'מוקצה' ולסוג ב'.

"כשמוסד אומר שהוא לא יכול לקבל יותר מ. 25% של בנות ספרדיות ומשרד החינוך מאשר זאת, איך אפשר לומר שאין גזענות?".

אם לא הצלחתם למגר את התופעה, נכשלתם בתפקידכם. בשביל מה אתם בכנסת?

"הצלחנו. היו לנו בעבר כ. 700 בנות, והיום אנו עומדים במצב של עשרות בנות בודדות. נכון שלא מיגרנו את התופעה אבל בהחלט יש שיפור. הקלון הוא גם על חברי הכנסת החרדים שהטילו ווטו בנושא הרישום האזורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר