בצל הקורונה

בעל הבית הופתע: קיבל כסף 'לעשות שבת'

בעיר צפת יצאו במיזם מיוחד, במטרה לגרום לאנשים לקבל את השבת מוקדם ובכבוד. כאשר הגיעו ל'ביקור פתע' באחד הבתים - לא האמינו לנגלה לנגד עיניהם, ופרצו בבכי (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חברי מועצת העיר בביקור בבית אחר (צילום: באדיבות המצלם)

בשל נגיף 'הקורונה', יצאו בעיר צפת ביוזמה בשם 'זריזין מקדימים', כאשר תושבי העיר מתחייבים להכין את שולחן השבת עד יום שישי ב-13 בצהריים, כשראש העיר וחבר המועצה הגיעו לסיור פתע באחד הבתים, הם לא האמינו למראה עיניהם.

כדי לזרז את התושבים, להכין את שולחן השבת מוקדם, יצאו בעיריית צפת במבצע שכל תושבי העיר יכינו את שולחן השבת שלהם מוקדם, הצוות של העירייה יבחרו משפחות באופן רנדומלי ומשפחות שיעמדו בקריטריונים יקבלו המחאה על סך 500 שקלים.

באחד הבתים היה סיפור שפשוט קרע את הלב, חבר המועצה בצפת דוד כהן מספר, "בסיור שעשינו בערב השבת, יחד עם ראש העיר - כהמשך למבצע זריזין מקדימין. משהו לא הסתדר לי בעינים, באחד הבתים אליהם הגענו".

"אני רואה מפה של חלות ובקבוק יין, אבל ממתי חלות של שבת הם בצורה כזאת? לקחתי את ראש המשפחה לצד ושאלתי אותו הכל מוכן לשבת? יש לכם הכל? ואז הוא עונה בפנים עצובות. לא היה לי כסף לחלות, והתפללתי לה' שאנחנו נזכה בביקור פתע שלכם. והנה הוא שמע את התפילה שלי. ואני באותו רגע עשיתי טעות".

"שאלתי אותו רגע אבל ראיתי שיש חלות על השולחן? ואז פשוט לא יכולתי לעמוד בזה. והוא אומר לי, "הילדים שמו בקבוקים ריקים, כדי שהשולחן יראה יפה".

הצוות שהגיע לביקור בית, פרצו כולם בבכי לנוכח המצב החמור אליו נקלע אותו בעל בית, הביאו לו המחאה כפולה של פעמיים 500 ש"ח, ודאגו להכניס אותו לרשימת הנתמכים של ארגון 'יד לישראל'.

ראש העיר צפת בקריאת תהילים ביום הזיכרון האחרון

לחבר המועצה דוד כהן, שהסיפור קרע אותו יש פנייה אישית "לעוד עיריות ברחבי הארץ, לאמץ את היוזמה הזו של "זריזים מקדימין", ולייסד פרויקט ביקורי-בית בכל הארץ זה גם יעודד את הבתים לארגן מוקדם לכבוד שבת וגם - כמו הסיפור - לראות מקרוב את המצב של אלו שצריכים עזרה, ואפילו לא העזו לבקש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר