ההקלטות נחשפו

ג'ו ביידן מסתבך? אוקראינה תפתח בחקירה

הנשיא טראנפ נחלץ ברגע האחרון מפרשת אוקראינה גייט, אך הקלטות חדשות שפורסמו מסבכות דווקא את יריבו, המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן • נשיא אוקראינה זועם: "זו בגידה" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בעקבות הדלפת השיחות של סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן המתמודד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, הודיע נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, כי רשויות החוק במדינה יפתחו בחקירה.

מדובר בשיחות שערך ביידן עם הנשיא הקודם של אוקראינה, פטרו פורושנקו. בשיחות, קושר ביידן את הסיוע בסך מיליארד דולר לאוקראינה בפיטורי התובע הכללי דאז ויקטור שוקין.

נשיא ארה"ב המכהן, שניצל ברגע האחרוון מהדחה בפרשת אוקראינה גייט, טוען כי ביידן רצה ששוקין יפוטר על מנת לסגור את החקירה נגד החברה האוקראינית "בוריסמה", שבה עבד בנו.

הליך ההדחה נגד טראמפ נפתח בשל התעקשותו כי אוקראינה תפתח בחקירה האם ביידן התנה את הסיוע האמריקאי בסגירת החקירה נגד החברה בה עבד בנו.

זלנסקי, הנשיא המכהן של אוקראינה אמר כי תוכן השיחות עשויות להוכיח "בגידה", אך פורושנקו האשים כי משחרר ההקלטות, הוא עו"ד המקורב לטראמפ ולזלנסקי וכי הן עברו עריכה.

ג'ו ביידן נוחת בישראל, ארכיון (צילום: דוברות רשות שדות התעופה)

לדבריו, "הגיס החמישי של הקרמלין החל במבצע נרחב ומיוחד נגד אוקראינה. דרך הכנסתה של אוקראינה למאבק הבחירות בארצות הברית, הם מנסים לערער את התמיכה הדו-מפלגתית באוקראינה".

עורך דינו של פורושנקו, איליה נוביקוב, אמר כי אין בסיס להאשמת הבגידה, וכי "אותו משא ומתן עם אותו תוכן התקיים בשנים האחרונות, והשנה האחרונה תחת הנשיא זלנסקי אינה יוצאת מהכלל".

מטעמו של ג'ו ביידן נמסר כי ההקלטות הן "חסרות חשיבות", וזאת למרות שהן עשויות לפגוע בו במירוץ לבית הלבן, בבחירות הקרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר