"התנהלות אטומה"

פתח תקווה: העירייה הפסיקה את הסעות החינוך המיוחד

עיריית פתח תקווה החליטה להפסיק לעת עתה את ההסעות לחלק מילדי החינוך המיוחד, ההורים זועמים וחברי האופוזיציה פנו במכתב חריף ונוקב לראש העיר רמי גרינברג (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר רמי גרינברג (צילום: Roy Alima/Flash90     )

בעוד בכל הארץ התחדשו בימים האחרונים ההסעות לילדי החינוך המיוחד, עיריית פתח תקווה החליטה להפסיק לעת עתה את ההסעות לחלק מילדי החינוך המיוחד, למורת רוחם של ההורים. כעת, התייצבו לצד ההורים כל חברי האופוזיציה, שדורשים תשובות מראש העיר רמי גרינברג.

לידי 'כיכר השבת' הגיע מכתבו של הורה לילד בחינוך המיוחד, שסיפר את השתלשלות הדברים: "באוקטובר האחרון קיבלנו הודעה פתאומית מעיריית פתח תקווה, שמכיון שאין אישור ממשרד החינוך להסעה של ...... , היא תופסק בתוך זמן קצר ובתוך זמן זה עלי למצוא בכוחות עצמי מוסד לימודים חלופי לילד".

האב סיפר כי "לאחר מכן החלה חלופת מכתבים ואימיילים עם כל גורם אפשרי, במאמץ עילאי לבטל את ההחלטה. בינתיים הענין ירד מסדר היום וההסעות נמשכו. ואז הגיעה הקורונה, מוסדות הלימודים סגרו את שעריהם וההסעות הופסקו מאליהם. למעלה מחודשיים שהילד יושב בבית, קשה לתאר את הקושי העצום שבהחזקת ילד כזה בבית באופן מלא, ללא שום אפשרות להוציא אותו או לשלוח אותו לשום מקום".

"כעת, לאחר חזרה הדרגתית לשגרה, מוסד הלימודים של... שב לפעול במתכונת מלאה, כשבינתיים אנו ממתינים בכליון עיניים להודעה מהעירייה שההסעות שבו לפעול כרגיל".

לדברי ההורה: "כאן נכונה לי הפתעה לא נעימה, בלא שום הדברות עמי וללא שום צורך בהסברים העירייה החליטה שהיא לא מחדשת, וגם לא מתכננת לחדש בעתיד, את ההסעות".

האב התבטא בכאב ואמר כי "העירייה אינה מספקת לו הסעה למקום לימודיו, מה ששקול להוצאת ילד ממוסד חינוכי בעיצומה של שנת הלימודים. דבר שאינו אנושי ובהחלט לא חוקי.

"האחריות על השיבוץ במוסד חינוכי מוטלת על כתפי העירייה, אחריות שהיא התנערה ממנה ללא היסוס תוך שימוש ציני במגפת הקורונה".

חברי האופוזיציה התאגדו למכתב חריף נגד הפסקת ההסעות וכתבו: "בימים האחרונים מסתבר כי העירייה החליטה להפסיק את תקציב ההסעות לחלק מילדי החינוך המיוחד, בחודשי הלימודים שנותרו, לאחר שילדים אלו תוקצבו עד לא מזמן ונכללו בתקציב העירוני".

החברים כתבו עוד כי "מדובר בילדי החינוך המיוחד, אותם שיבצה העירייה במוסדות החינוך השונים, בעיר ומחוצה לה, בהתאם לצרכיהם. מדובר במכה קשה ובלתי נסבלת, באוכלוסייה למודת קשיים ומכאוב, בילדים ובהוריהם אשר סדרי העולם מתהפכים עליהם, כעת, בשל התנהלות עירונית כושלת ואטומה".

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "בניגוד לרעשי הרקע, ראש העיר רמי גרינברג עובד סביב השעון כדי לטפל בנושאים שונים הקשורים לרווחת התושבים ובתוכם גם בנושא ההסעות של החינוך המיוחד. בתוך כך, היום נערכה פגישה בלשכת ראש העיר עם נציגות הורי החינוך המיוחד ובמהלכה הוצגו פעולות העירייה לטובת התלמידים וכן הועלו בקשות שונות בנושא. כפי שסוכם בפגישה, העירייה תמשיך לתת מענה להסעות אלו, גם מעבר למה שמשרד החינוך מתיר. כמו כן, נקבעו פרמטרים אשר בעזרתם יהיה ניתן לתגבר את ההסעות - לכל הפחות עד סוף השנה. זאת כדי לסייע למי שבאמת צריך ולתת פתרון לילדים והוריהם. יצויין בהקשר זה כי כל בקשה להסעה נבדקת באופן פרטני וכמובן לא על פי שיקולי שייכות למגזר וכדו' כפי שמנסים גורמים כאלה ואחרים לצייר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר