הלוויה קורעת לב

"כשאמות, מה יהיה עם ילדי" • ר' בן ציון דז'מיטרובסקי ז"ל הובא למנוחות

במסע הלוויה של ר' בן ציון דז'מיטרובסקי ז"ל, שיצא משמגר, הספידוהו בבכי תמרורים בנו הבכור אפרים, ר"י נהורא הרב אברהם גרינבוים ורב בית הכנסת בשכונה • תיעוד כואב (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ר' בן ציון ז"ל (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

במסע הלוויה של ר' בן ציון דז'מיטרובסקי ז"ל, מנהל ישיבת 'נהורא', שיצא הערב (חמישי) מבית ההלוויות שמגר להר המנוחות, הספידוהו בבכי תמרורים בנו הבכור ר' אפרים, ראש ישיבת נהורא הרב אברהם גרינבוים ורב בית הכנסת בשכונה.

המספידים ציינו בדבריהם כמה יראת שמים הייתה לו, כזו שהיתה ניכרת גם בניהול הישר של כספי הישיבה, כאשר דקדק על כל שקל בהקפדה יתרה. הארת הפנים המיוחדת שהיתה לו, עם חביבות לכל אדם, הועלתה אף היא על נס.

"מטרתו בחיים היתה חינוך ילדיו", הספיד אותו גיסו, "מה שעניין אותו היה היראת שמים שלהם, שיגדלו בתורה וב'מידות' וילמדו בישיבות הכי טובות, ושלא יהיה חסר להם כלום".

הוא הוסיף ותיאר: "בשנה האחרונה, כאשר כבר היה חולה קשה, אמר לידידיו שהדבר שהכי מפחיד אותו, שבשבילו חשוב לו לחיות - זה 'מה יהיה עם הילדים, מי ידאג לחינוך שלהם', ואמר שהם אלו שנותנים לו את הכוחות לחיות".

מסע הלוויה, היום

המנוח ז"ל, ר' בן ציון דז'מיטרובסקי, נולד לפני כ-50 שנה להוריו, ראש ישיבת הכותל לשעבר הרב ישראל דז'מיטרובסקי והרבנית הדסה אסתר. בבחרותו התחנך בישיבות אור ישראל ועטרת ישראל, ושמו הטוב יצא לפניו כבחור מיוחד.

בשנתיים האחרונות, חלה ר' בן ציון במחלת הסרטן, עד לפטירתו היום - לאחר סבל קשה ומתמשך - כשהוא מותיר אחריו את רעייתו וששת ילדיהם, מהם זכה להשיא רק שניים.

צפו בתיעוד הלוויה

(ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר