ההנחה בוטלה?

ביו"ש זועמים: בגלל הקורונה, משלמים יותר על תחבורה ציבורית

האיסור לשלם במזומן, ואי עדכון הנחת המיגון בכרטיסי הרב קו, גרמה לעליה משמעותית במחירי הנסיעות בתחבורה הציבורית ביו"ש • בהתנחלות החרדית מחתימים על עצומה (אקטואליה)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תושבי יו"ש זועמים: בגלל הגבלות הקורונה, הם נאלצים לשלם מחיר גבוה משמעותית על כל נסיעה בתחבורה הציבורית. במקרים רבים, מדובר ביישובים שללא רכב, הדרך היחידה להגיע לשם היא באמצעות האוטובוסים.

כאשר מדובר במשפחות ברוכות ילדים, מדובר לעיתים בהוצאה כספית של עוד מאות שקלים בחודש - והכל בשל האיסור לשלם במזומן לנהג.

קודם לכל, מעט רקע: ביהודה ושומרון, על מנת למנוע אירועים ביטחוניים מיותרים, מעניקה המדינה הנחה לנסיעה בתחבורה הציבורית, על מנת לעודד אנשים לנסוע במרוכז באוטובוסים.

אך ההנחה ניתנת רק לאלו המשלמים במזומן לנהג, ולא למשלמים באמצעות כרטיסי ה'רב קו'. עד לחצי השנה האחרונה, לא היה אפשרות לשלם בכרטיס רב קו, מעבר להטענת כרטיס חופשי יומי או חופשי חודשי.

שר התחבורה הקודם, בצלאל סמוטריץ' דאג לשינוי - וכעת ניתן לשלם גם בכרטיסי הרב קו בעת נסיעות בתחבורה הציבורית בשטחי יו"ש.

הנחת המיגון, לא עודכנה בכרטיסי הרב קו, כך שהמשלמים באמצעות תיקוף, נאלצים לשלם מחיר נסיעה מלא. כעת, עם האיסור לשלם במזומן לנהג, מחיר הנסיעה הוכפל - בעקבות ביטול הנחת המיגון.

בדרך ליישוב החרדי: אבנים ובקבוק תבערה (צילום ארכיון: באדיבות אנשי הדממה בטלגרם)

ביישוב החרדי מעלה עמוס, זועמים התושבים על השינוי. משפחות ברוכות ילדים המתגוררות בהתנחלות החרדית שב'גוש עציון' מדווחות על הוצאה כספית של סכום ניכר מידי חודש.

בניסיון לשנות את ההחלטה, ומתוך חשש כי לא יחזירו את התשלום במזומן לנהגים, ורצון שיאפשרו את הנחת המיגון גם בעת תשלום מ'רב קו', החלו להחתים את התושבים על עצומה למשרד התחבורה.

מדוברות משרד התחבורה נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "תושבי יהודה ושומרון זכאים להנחה של 50 אחוזים במזומן מתוקף נסיעתם באוטובוסים ממוגנים. לפני מספר חודשים ולאחר בקשות רבות של התושבים, אישר משרד התחבורה שימוש בערך צבור גם בתחומי יהודה ושומרון".

"חשוב לציין כי השימוש בערך צבור מקנה הנחה של 20 אחוזים בהטענה לכלל הציבור (כלומר הטענה של 100 שקלים שווה ל125 שקלים בערך צבור). כמו כן בעקבות השימוש בערך צבור, זכאים הנוסעים לנסיעות המשך של 90 דקות".

"משבר נגיף הקורונה חייב את כולנו להיערך באופן שונה ולשמור יחד על בריאות הנהגים והנוסעים בתחבורה הציבורית. ההחלטה להפסיק את השימוש במזומן מהווה חלק מהצעדים שנדרשים בכדי לשמור על בריאותנו והיא חלה באופן גורף בכל חלקי הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר