האוטובוסים יתוגברו

בעוד שבועיים: מערך הרכבות חוזר לפעילות

בשורה לאזרחים: בשל הירידה בתחלואת הקורונה בישראל, ישובו הרכבות לפעילות מלאה בעוד כשבועיים, ב-8.6, וקיבולת האוטובוסים תגדל ל-75 אחוזים כבר בסוף השבוע הקרוב (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נערכים לחידוש פעילות הרכבות (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בדיון שהתקיים היום (ראשון) בהשתתפות שרת התחבורה מירי רגב, שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגן שר התחבורה אורי מקלב, סגן שר הבריאות יואב קיש וגורמי המקצוע, סוכם כי התחבורה הציבורית תרחיב את פעילותה באופן ניכר, בשל המשך הירידה בתחלואת הקורונה בישראל.

לפי ההחלטה, החל מיום חמישי הקרוב (ה-28 במאי) קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבין-עירוני תגדל מ-23 ל-46 נוסעים, כך שלמעט השורה הראשונה מאחורי הנהג, ניתן יהיה להשתמש בכל מושבי האוטובוס.

עם זאת, האיסור על נסיעה בעמידה יוותר על כנו. כמו כן, במערך האוטובוסים העירוני קיבולת הנוסעים תגדל מ-20 נוסעים ל-49 באוטובוס רגיל ומ-30 ל-75 נוסעים באוטובוס מפרקי. זאת ועוד, במערך האוטובוסים העירוני תותר נסיעה בעמידה.

גם מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול בקיבולת של 75 אחוזים מהמותר ברישיון הרכב. מוניות פרטיות יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור, גם אם אינם נדרשים למלווה.

שינוי משמעותי ברכבת ישראל צפוי בעוד כשבועיים, בשמיני ביוני, כאשר כל מערך הרכבות בארץ יחדש את פעילותו באופן מלא.

השר אדלשטיין בכניסתו למשרד הבריאות (צילום: לע"מ)

שרת התחבורה מירי רגב אמרה על כך: "אני שמחה על הסיכום לגבי הרחבת שירות התחבורה הציבורית בישראל. זו הבשורה לה ציפו אזרחי ישראל. אני קוראת לציבור לסייע בידינו, לקחת אחריות ולפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מזמינה את הציבור להפנות שאלות לאתר משרד התחבורה ולשאר הפלטפורמות הדיגיטליות של המשרד".

"שיתוף הפעולה עם שרת התחבורה חשוב", אמר מצידו שר הבריאות יולי אדלשטיין: "כבר מהשבוע שעבר אנחנו נמצאים בעיצומה של מגמת פתיחת המשק לרווחת הקהל והעסקים. אבל ההמשך תלוי בכל אחת ואחד מאיתנו, אם ישמרו על הנחיות משרד הבריאות. בלי שמירה קפדנית על ההנחיות, הקורונה עלולה לחזור - ואיתה סגירת המשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר